Nekromanti Förslag på förändringar på Rollspel.nu's utseende.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Hej,

Spider här, för er som inte vet så är jag tekniker här på Rollspel.nu och jag har läst den här Hur jag vill att Rollspel.nu skulle se ut och tänkte då lite.

Jag vill att ni som har förändringar ni vill se skriver dom här. Jag vill ha dom konkret formaliserade på vad som ska förändras och hur.

Bra:
"Jag vill att man kan filtrera forum på endast dom man vill se genom en enkel lista."

Dåligt:
"Vore tufft om det blev en bättre layout."

Jag vill ha förslag som jag kan förstå och inte bara en åsikt som jag måste tolka och gissa.

Samt undvik gärna att diskutera funktioner ni vill ha här utan endast lista de som du vill ha, den andra tråden fungerar bättre för diskussion.

Bara för att dom kommer in här betyder inte att dom kommer genomföras. Jag kommer att ta de jag tycker är rimliga och prata med redaktionen om dom ifall vi tycker det är en bra ide och den borde genomföras.

Recca

Femme Fatale
Mitt förslag: Att det går att klicka upp en längre lista av senaste inlägg. En lätt klickning på den listan för att förlänga den, typ 10 nästa, 10 nästa.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Det hade varit roligt om Senaste inlägg också visade hur många olästa inlägg man hade i den tråden.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
1) Jag skulle vilja ha en funktion som låter mig lägga till nya mottagare i en existerande PMtråd.

2) Jag skulle vilja ha möjlighet att bifoga filer i PMtrådar på samma sätt som i vanliga inlägg.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
  • Synlig sökruta: Ta det som nu dyker upp när man trycker "sök" och lägg till höger om "FAQ" istället, typ. Kan behövas CSS-magi för att placera snyggt, men wtf inte mitt jobb längre =)
  • Bevakningslistor/Bevakade forum: "Skribent" visar idag trådstartaren. Förslag: Senaste inläggets författare.
  • Byt till ett taggbaserat system.
  • Implementera Vitulvs layoutförslag; han har en bra wireframe och så vidare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Rymdhamster said:
1) Jag skulle vilja ha en funktion som låter mig lägga till nya mottagare i en existerande PMtråd.

2) Jag skulle vilja ha möjlighet att bifoga filer i PMtrådar på samma sätt som i vanliga inlägg.
+100000000

chrull

Stockholm Kartell
* Färdigställ och gör klart vitulvs förslag på ny index-sida.

* Stäng de specifika spelforum som inte används och flytta de trådarna till rollspelsforumet.

* Flytta OT-forumen (OT, Kultur, Övriga spel) till en egen sektion som inte är synlig & tillgänglig för de som inte sponsrat.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
弾幕 said:
* Färdigställ och gör klart vitulvs förslag på ny index-sida.

* Stäng de specifika spelforum som inte används och flytta de trådarna till rollspelsforumet.

* Flytta OT-forumen (OT, Kultur, Övriga spel) till en egen sektion som inte är synlig & tillgänglig för de som inte sponsrat.
+1

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag vill att det i trådad visning tydligt ska synas vilka inlägg i tråden man ännu inte läst, och att samtliga dessa markeringar inte ska försvinna som genom ett hoppsan när man klickar på ett av de olästa inläggen.

/tobias