Nekromanti Förslag på funktion.

Johan K

Gammal & dryg
Jag har ett litet förslag på en funktion, där man kansek kan få det konfimeratt at man fått son notis/nyhet godkänd av de som har hand om just notiser & nyheter. Tänkte att det kan vara trevligt att få nån form av medelande om att man fått igenom sin notis/nyhet eller att man får tillbaka den & att man får rätta till det hela ifall det är några problem.
Är det svårt att fixa ? Eller är det bar extrajobb ?

Dimfrost

Special Circumstances
Fast om det är något problem får man PM om det i dag, eller? Jag vet inte, jag är inte involverad i innehållsbiten alls (jag har inte ens fått ett konto till artikelsystemet, delvis för att det inte har behövts).

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Fast om det är något problem får man PM om det i dag, eller?
Bra fråga Dimfrost.. Jag har, likt du, inte en susning om.
Tänkte som så att det kan var smidigt funktion att veta vad man kan göra om & sådant när man skcikar in notiser & sådant.

Dimfrost

Special Circumstances
Det finns många funktioner som vore smidiga att få kodade. Tyvärr har vi ju inte särskilt många aktiva kodare att tillgå, för att uttrycka sig milt. :gremsmile:

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
Det finns många funktioner som vore smidiga att få kodade. Tyvärr har vi ju inte särskilt många aktiva kodare att tillgå, för att uttrycka sig milt
Hahaa ! :gremlaugh:
Nä, jag har förstått det. Hade jag kunnat det där med att knacka koder så hade jag gladeligen hjälpt er..
Hursomhaver.. Antar att nu jhar häcken full,så att säga. Så det var bar ett förslag som jag antar kommer LÅNGT ner på priolistan..

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Ja, det stämmer.

Om det är problem med artikeln/notisen kontaktas den som skickade in den. Annars är den uppe - och om den inte redan är uppe, ja då har inte någon hunnit kolla på det ännu.

Jag har tillgång till artiklarna/notiserna så om ni skickar in något och vill att det ska kollas in pronto, ja skicka ett PM till mig då. Annars tar jag hand om det nästa gång jag är där inne.

Johan K

Gammal & dryg
Tack för infon.

Aha, där ser man.
Man tackar & bugar för infon Endyamon.

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Trådstöld

Ursäkta att jag tjuvar lite tråd här.
Men en sak som ja skulle vilja ha är hmmm? se om jag kan förklara
så här ser det ju ut om jag går in på Rollspelsforumet
Rollspelsforum >> Rollspel
sen här kommer alla spännande trådar
sen här under skulle det ju va fiffit att ha det så här
Rollspelsforum >> Rollspel
igen, så att man slipper swicha upp i sidan igen

det här har säkert nått med den dära kodningen, jag har ingen aning jag är bara glad om jag lyckas få iväg detta inlägget :gremsmile:

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Trådstöld

Det är nog enklare att fixa. Med lite tur skulle jag kunna göra det (det vill säga, jag tror det ligger i templatefilerna alla redaktörer har tillgång till, men jag är inte säker). Chansen att jag har tid att fumla omkring med det är dock rätt liten, tyvärr, speciellt som jag inte ser det som en väsentlig förbättring. :gremsmile:

/Dimfrost

Johan K

Gammal & dryg
En undran till, i samma ärende.

Un lite undarn till här om notiser & sådant..
Hur lång tid tar det att ifrån det att man lämnat in t. ex en notis till att den de facto trillar in & sätts upp på framsidan av wrnu ?

/ Johan K, som skickade in en notis för ett tag sedan om GothCon:s hemsida.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Så fort någon ser det...

Jag brukar kolla dem en gång i veckan - om ingen skickar ett PM för då fixar jag det snarast.

Johan K

Gammal & dryg
Re: Så fort någon ser det...

Jag brukar kolla dem en gång i veckan - om ingen skickar ett PM för då fixar jag det snarast.
Mmakay !
Då är jag med. Tackar för svaret.

Anders Åstrand

Swordsman
Trådkapning

Ursäkta att jag kapar den här tråden, men jag har också ett förslag på förändring. (tänkte att det är enklare att bryta ut vid behov än att merga)

Betygssystemet, som är mycket elegant implementerat och en fröjd att använda, kan förbättras något.

Idag visas, i procent, hur många av de som röstat som röstat +.

En förändring till det bättre vore att istället visa hur många av de som röstat som röstat på det de flesta har röstat på.

Alltså: Säg att en tråd, vilken som helst, har fått fem röster.

Om 2 röstar - och 3 + så visas "60% +", precis som idag.

Om 3 röstar - och 2 + så skulle, med mitt förlag, istället "60% -" visas.

Det ser lite lustigt ut i trådlistan idag när ruttna trådar som alla röstat - på ändå får en grön hjärtikon brevid sig.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Trådkapning

Samt att symbolen då vore grön eller röd, antar jag? Det skulle ju funka bra. Om det bara fanns någon vänlig själ som ville koda det, så. :gremsmile:

/Dimfrost

Rickard

Urverk speldesign

Samt att symbolen då vore grön eller röd, antar jag?
Kan ni inte byta ikonerna på samma gång, så att formen får en mer markant skillnad? Jag vill minnas att folk med färgblindhet inte såg skillnad på dem.

/Han drar upp gammalt groll

Anders Åstrand

Swordsman

Ehm, röstsystemet var implementerat på testforumet redan 2003. Anledningen till att det inte flyttades hit på flera år var avsaknaden av ikoner. Så att be om nya är inte en liten förfrågan. :gremsmile:

Anders Åstrand

Swordsman
Snabbt jobbat!

Sådant här gillar jag.

Man föreslår något som gillas, och det är implementerat ett par timmar senare.

Tack!

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Snabbt jobbat!

Verkligen. Det är skönt när någonting faktiskt kan uträttas. :gremgrin:

/Dimfrost