Nekromanti Förslag på monster

Zorbeltuss

Hero
Rabite (militariserad kanintoffla passande en jätte)
Dire Marulk (de som håller på med dnd vet nog ett bättre namn på svenska)

/Zorbeltuss

Jocke

Man med skägg
The moonchild är från Invisibles, men jag var rätt trött så jag tänkte på den andra farligage grejen (king of all tears?).

Spegelfolket tänker jag är ett ganska bra namn på det här monstret som bor på andra sidan spegeln (efter som det i tex glasblåsarens barn inte är ondskefullt, utan bara två spegelbarn) som dyker upp lite här och var i creepypasta.

rollspelspiraten

Swordsman
Är just Pennywise the clown så smart att ta med då det finns så mycket andra clowner som i princip klär sig likadant som Pennywise? Jag menar, ungarna är inte ens 10 basst. Idéen är jätterolig nu till Halloween men just Pennywise skulle jag vara försiktig med. De andra monstren är just fantasimonster, Pennywise finns ju i viss mån lite här och där.

Kanske jag som är lite mesig, sorry i så fall. :gremblush:

Arfert

Facit
pappapiraten said:
Är just Pennywise the clown så smart att ta med då det finns så mycket andra clowner som i princip klär sig likadant som Pennywise? Jag menar, ungarna är inte ens 10 basst. Idéen är jätterolig nu till Halloween men just Pennywise skulle jag vara försiktig med. De andra monstren är just fantasimonster, Pennywise finns ju i viss mån lite här och där.

Kanske jag som är lite mesig, sorry i så fall. :gremblush:
Spoiler:
Är inte Pennywise/Snåljåp i Det en stor jävla spindel egentligen? Om jag minns rätt, det var en evighet sen jag läste boken.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jag tror inte det är nån fara, en del av ungarna har sett både Det, The Ring och än värre filmer, gränsen för vad barn inte bör se har flyttats.

Men jag ska ta mig en funderare till.

rollspelspiraten

Swordsman
Jag tänkte mig Pennywise i clownformen. Som bekant är ju många rädda för clowner.
Kändes mest onödigt att spä på den eventuella rädslan.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Jovars, den där bilden kanske inte är den jag skulle välja. Men jag kanske inte tar med honom at all, vi får se.

Någon som har fler förslag?