Mitt förslag är att du inte använder dig utav tabeller där det står resultat utan att du istället har slängt upp, säg 10
förslag i en tabell.. Den som vill kan numrera tabellen och sedan slå, medan den som hatar tabeller kan använda den för att ta
inspiration.. Det här låter som ett jättekonstigt förslag men folk som ignorerar regler (som snedtändningstabeller) har en tendens att ignorera
hela regeln istället för att använda sig utav en del av den..
Sedan undrar jag lite över vad du har tänkt dig för inriktningar i varje kategori.. Som det är nu kan jag lika gärna hänvisa till min snedtändningstabell på
http://dod.slurk.cjb.net/magi.htm och känna mig nöjd.. Om jag får spåna lite så skulle jag kunna tänka mig dessa effekter:<UL>
<LI>Elementarkrafter
<UL>Antar du menar de sedvanliga elementen? Svårt att hitta på något och jag ser inte direkt någon skillnad mellan detta och skaparkrafter.[/list]
<LI>Skaparkrafter
<UL>...och detta innebär rent effektmässigt? Men kroppsliga förvridningar som en effekt av snedtändning?[/list]
<LI>Förgängelsekrafter
<UL>Ingen aning vad du menar med detta. Manipulationsmagi? En snedtändning kan göra magikern sinnessjuk.[/list]
<LI>Andekrafter
<UL>Andeangripning - Jämför med virusattacker. Förlorar kontakten med den verkliga världen.[/list]
<LI>Transendeskrafter
<UL>Vad menar du med detta? Astralvandring? Portalmagi? Fjärrskådning? Hur skiljer den sig mot andekrafter?[/list]
[/list]/
Han som vid närmare eftertanke har för lite att gå på för att spåna