Nekromanti Förslag på spännande möten och händelser

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Detta är en tråd med händelser som du som SL kan stoppa in när som helst under pågående äventyr:

1. En dilligens kommer farande, vilt krängande och i hög fart. Kusken har hög feber och är lider av en svår sjukdom. Han behöver vård annars kommer han att dö. I övertygelsen om att ekipaget är jagat av indianer så piskar kusken hästarna som om hans liv hängde på det. Tänk om kuskens dåliga tillstånd leder till att en olycka sker, eller att han dör innan de når fram till målet. Vad ska passagerarna då ta sig till? Kanske förväxlar den febersjuke kusken rollpersonerna med indianer och får ännu mer panik? Om de dessutom försöker få stopp på dilligensen kanske han blir hotfull och skjuter mot dem.

2. Ett litet föl har gått vilse i vildmarken och är ett lovligt byte åt en hungrig puma. Fölet försöker komma undan och när rollpersonerna närmar sig gör sig puman beredd att kasta sig över det försvarslösa lilla fölet. Fölet är en spansk andalusier, den finaste av hästar. Den tillhörde en förmögen hästuppfödare. Om rollpersonerna tar hand om fölet, dresserar den väl, så kommer denna häst att få speltekniska värden som överträffar allt. Köparna kommer stå på kö för att få köpa hästen av rollpersonerna och den kommer att bli lovligt byte för tjuvar. Hästen kan dessutom vara extremt lättdresserad, smart och vem vet, kanske en riktig liten personlighet.

3. En indiankvinna har av någon anledning förskjutits av sin stam. Hon lever ensam i vildmarken. När hon är ute och letar växter, så överfölls hon ett gäng förrymda fångar, som slog henne, slet av henne kläderna, våldtog och skar henne med kniv… varefter de kastade ner henne i en grop, hon bröt båda benen i fallet och blev lämnad kvar där. När rollpersonerna närmar sig så kan de på avstånd höra hennes klagan och gråt. Hon blir rädd för rollpersonerna, då hon är övertygad om att tortyren och våldtäckten ska fortsätta. Kanske hjälper de henne upp ur gropen, men hon lider av svåra smärtor från benbrotten och är i det närmaste i hjälplöst tillstånd. Hennes ögon är fyllda med fruktan, men vinner de hennes förtroende så kan hon med gester och ord berätta för dem var hon bor. Hon kan lite engelska, men inte så mycket för att tala hela meningar. Om de behandlar kvinnan väl så kanske hon ger dem en gåva? Men kanske behöver hon få komma till civilisationen där hon kan få vård och omsorg?
 

MDF

Veteran
Joined
19 May 2004
Messages
112
Location
Jönköping city
1. En dilligens kommer farande, vilt krängande och i hög fart. (Kusken har hög feber och är lider av en svår sjukdom).

en lite fråga hur nära måste man vara för att kunna beskåda detta att han har feber, dilligensen upptäcker man på långt håll genom att det hörs när hästarna dundrar på, men att kusken har feber är mycket svårt nästan omöjligt, eftersom att den far vinden piskar alltid i ansiktet där med lite lätt röd om kinderna, tår ögd genom damm å grus i ögonen, men vist i övrigt är allt okej, men det kan bli fel, kusken kanske uppfattar spelarna som hotfulla därför ökade han takten för några hundra meter tidigare?
jag har tagit med dom i min egna händelsetabell, jag tackar så mycket.
 

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
haha :gremlaugh: tänkte inte på det. Det är klart att rollpersonerna inte kommer att fatta att kusken mår dåligt... men kanske välter dilligensen i en kurva på grund av att det går lite för snabbt. Bland passagerarna finns några postorderflickor på väg mot en ljusare framtid i hopp om att få gifta sig med kärlekskranka män... Men i själva verket har de lurats iväg till en laglös gruvstad där de kommer tvingas försörja sig som horor åt någon saloonägare.
 
Top