Nekromanti Förslag på utseendeförändringar

Vindhand

Myrmidon
Ny placering av snabblänkarna för smileys och taggar

En förbättring, om det inte innebär probs för dem som har absurt breda textinmatningsfönster (om någon har det :gremsmile: )

Mindre förändring av knapparna bredvid droplistorna och sökrutan i extra informationen

Det blev snyggare.

Allt IMHO naturligtvis.

MovinGalt

Warrior
Ta tillbaka alla smileys/figurer ni hade förut, det blev mer variation då! Det kan bli rätt småtråkigt när varannat inlägg har en :gremgrin: i sig. Varför tog ni bort dem? Det nya forumet var mkt bättre(även om jag bara han se det gamla i typ två dagar.. :gremlaugh:)
Jag tycker att det verkar som en bra idé att ha smileyserna uppe i hörnet, som de var på det gamla forumet. det spelar egentligen inte så stor roll, det enda jag är mån om är att ni inte ska byta plats på dem stup i kvarten, har man vant sig att röra musen åt det hållet är det ju en kraftansträgning(?) att behöva byta håll... :gremlaugh:

Nu ska jag sluta prata om sådant jag inte vet...Ha det bra

Tack för ett bra forum, och keep up the good work :gremwink:

Rickard

Urverk speldesign
"Ta tillbaka alla smileys/figurer ni hade förut, det blev mer variation då! Det kan bli rätt småtråkigt när varannat inlägg har en [skatt] i sig."
Om du saknar mångfalden av smilies så kan du titta in på http://www.mysmilies.com.

~Faktiskt trodde [grön]Han[/grön] att det skulle dyka upp massor av konstiga smilies på forumet när den sidan först nämndes här på forumet

Rickard

Urverk speldesign
"Ny placering av snabblänkarna för smileys och taggar"
Bättre då man inte behöver skrolla (tabba) ner lika mycket för att trycka på "Fortsätt"..

~Kort och koncist, precis så som [grön]Han[/grön] brukar få till det

seinet

Swashbuckler
Du verkar ha drabbats av samma missöde som mig om du tittar på din signering av inläggen.

Dumma versionen vägrar parsa min [e-post]-tagg.

Nåja, får väl testa att byta till [e-mail] då... kanske fungerar bättre?

/Seinet Wintermute - Hoppas detta ordnas snabbt dock

Troberg

Sinister eater
En smiley jag saknat från första början är

C=O-)) -:

Det vill säga den upphetsade kocken med cyklopöga och dubbelhaka.

Hur ska man kunna föra en intelligent diskussion utan den?!?!?!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Ett till:

Bredare textruta när man skriver inlägg/svarar på inlägg.

Min textruta är i alla fall ett pekfinger långt :gremfrown:.

Det är svårt att redigera inlägg.

Krille

Super Moderator
Textfältets storlek, in i FAQn

"Bredare textruta när man skriver inlägg/svarar på inlägg."

Bredare textfält fås genom att ställa in hur stort fältet ska vara. Klicka på Kontrollpanel ovan och sedan Visningsinställningar. Rulla ner en liten bit tills du ser fälten "Antal kolumner i textrutan" respektive "Antal rader i textrutan". Ändra dessa till vad du vill ha, och klicka på Skicka.

Gardener eller Arvidos: kan ni få in den här i FAQn?

Inte utseendet (OT?)

Det är onödigt att starta en ny tråd för en sånhär fråga, och jag tänkte att det är lättare att fråga här där jag hittar svaret snabbare än nere på den långa tråden. Nå, iallafall.

När man från www.rollspel.nu-sidan förut klickade på "logga in", kom man, om man redan var inloggad, direkt till kontrollpanelen. Nu är det istället så att man kommer till logga in sidan, och inte förrän nu märkte jag att jag redan var inloggad och inte behövde logga in (trodde förut att det var nåt fel på "alltid inloggad" checkboxen).
Går det att fixa så att man om man redan är inloggad kommer direkt till kontrollpanelen istället? Jag vet att det bara är en extra länktryckning, men en vana är en vana :gremsmile:

/Black Dwarf, ofrivillig OT:are... nästan

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Ny placering av snabblänkarna för smileys och taggar"

Det där blev mycket snyggare. Det tycker jag att ni ska införa.

"Mindre förändring av knapparna bredvid droplistorna och sökrutan i extra informationen"

Hmm, tja för mig kvittar det.

Sodivra

Champion
Re: Textfältets storlek, in i FAQn

Gardener eller Arvidos: kan ni få in den här i FAQn?

Konstigt att det inte redan FINNS där.. :gremsmile:
Folk missar en massa information om forumet, eller ja, iallafall trådad/platt visning och skrivrutan verkar vara väldigt viktiga, men det kan man ju faktiskt ordna själv. På något sätt så behöver FAQ:en bli mer tillgänglig också.. Vi har spånat lite på det, och det händer kanske något där när vi får tid.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Förslag:

Ett rätt dåligt förslag, men ändå:

På vissa forum så har man en "toppad" FAQ. D.v.s. ett meddelande som alltid är längst upp. Detta tycker jag suger, men ni kanske tycker att det är bra...

En annan lösning är att döpa om "hjälp/frågor" till F.A.Q. - jag vet att det i alla fall är vad jag söker efter om jag inte kan något.

En drastisk lösning som kanske inte är så populär är att göra F.A.Q.-rutan röd istället för blå :gremwink:.

Förresten, din signatur funkar inte... tänkte att du ville veta...

Krille

Super Moderator
Re: Förslag:

"På vissa forum så har man en "toppad" FAQ. D.v.s. ett meddelande som alltid är längst upp. Detta tycker jag suger, men ni kanske tycker att det är bra..."

En variant skulle ju kunna vara en tip of the moment-grej som ligger högst upp i fönstret.

"Visste du att du kan ändra textrutans storlek i visningsinställningarna i Kontrollpanelen?"

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Förslag: [OT]

""Visste du att du kan ändra textrutans storlek i visningsinställningarna i Kontrollpanelen?""

Den dagliga nedsättande kommentaren om min intelligens från Krille :gremwink:

Forumet hade inte Forumet utan dig! :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
Re: Förslag: [OT]

"Den dagliga nedsättande kommentaren om min intelligens från Krille"

Inte bara din, utan även trobergs och Nids. Här är vi jämlika: jag dissar alla lika mycket! :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Bättre !

Gillar det 1.a förslaget skarpt !!!
Det 2.a är åxå helt godkänt !!

Gardener

Champion
Nej, för honom är det bara att han inte bytt till det nya sättet att skriva färger. Så fort jag får tid och orkar så ska jag skriva färdigt scriptet som fixar alla sådan gamla märkningar i signaturer.

Angående din länk så beror det på att den typen av märkning inte finns med i systemet som standard. Endast de märkningar som finns i FAQ:n går att använda än så länge.