hakanlo
Hero
RasmusL;n200065 said:Det är lösbart, men meckigt. omöjligt är det verkligen inte.
Men, om det verkligen ska lyckas, förutsätter inte det att alla användares uppleveda könstillhörighet registreras?
RasmusL;n200065 said:Det är lösbart, men meckigt. omöjligt är det verkligen inte.
hakanlo;n200079 said:Men, om det verkligen ska lyckas, förutsätter inte det att alla användares uppleveda könstillhörighet registreras?
...eller en plats för att avsluta den resan.RasmusL;n200067 said:Att vi män måste skärpa oss och göra upp med vårt sätt att skapa ett ogästvänligt forumklimat för kvinnor som vill vara del i diskussionerna är för mig rätt självklart, ett separatistiskt forum kan vara en bra plats att påbörja den resan.
Och hur verifieras självupplevd könsodentitet? Vill någon genomgå det?RasmusL;n200081 said:Verifieras. Och bara de som vill ha tillträde.
Jag tror i princip tvärtom. Att du aldrig någonsin kan få en man som beter sig normalt runt en kvinna (eller tvärtom) genom att separera på dem. Som förskolelärare förespråkar jag doktrinen "bråkar flickorna med pojkarna så får vi lära pojkarna att bete sig".RasmusL;n200067 said:Att vi män måste skärpa oss och göra upp med vårt sätt att skapa ett ogästvänligt forumklimat för kvinnor som vill vara del i diskussionerna är för mig rätt självklart, ett separatistiskt forum kan vara en bra plats att påbörja den resan.
Jag har inte gjort någon studie för vad som skulle vara den "bästa lösningen" men en enkel grej är ju att någon annan på forat agerar referens alternativt ett skypesamtal.hakanlo;n200095 said:Och hur verifieras självupplevd könsodentitet? Vill någon genomgå det?
Jag saknar OT jättemycket och jag drar mig verkligen för att starta diskussioner som har med jämställdhet och mångfald att göra här, därför att jag vet att det finns användare som inte tycker att det hör hemma på ett rollspelsforum. För mig är det dock en stor del av rollspel, och det är också en stor del av det jag vill diskutera.Cissi;n200149 said:1) Har folk faktiskt inte märkt att OT är nedstängt sen flera månader? Huh... Då är det ju helt tydligt att forumet spelat ut sin roll, men varför klagas det fortfarande på alla OT-trådar då? (Som faktiskt inte finns för att OT är nedstängt sedan flera månader?)
Klart det har märkts!Cissi;n200149 said:1) Har folk faktiskt inte märkt att OT är nedstängt sen flera månader? Huh... Då är det ju helt tydligt att forumet spelat ut sin roll, men varför klagas det fortfarande på alla OT-trådar då? (Som faktiskt inte finns för att OT är nedstängt sedan flera månader?)
Jag ska erkänna att jag är jättekluven i frågan. Användaren Cissi saknar också OT men moderatorn Cissi gör det inte. Och det handlar ju precis om det som du beskriver, att det inte går att föra en vettig diskussion om sådana frågor utan att det blir en eldhärd och elden startas oftast från det hållet där folk säger att de "inte vill diskutera sånt här för det är inte rollspel!". Så utifrån det kanske ett separat forum för de som vill diskutera saken skulle vara en idé. Inte för tjejer men för alla som är intresserade av detta inom hobbyn. På samma sätt som föreningsforumet skulle det kunna läsas av alla men diskuteras av få. Det kanske skulle vara nått.Tsianphiel;n200176 said:Jag saknar OT jättemycket och jag drar mig verkligen för att starta diskussioner som har med jämställdhet och mångfald att göra här, därför att jag vet att det finns användare som inte tycker att det hör hemma på ett rollspelsforum. För mig är det dock en stor del av rollspel, och det är också en stor del av det jag vill diskutera.
Ja, det har du rätt i. Det är lugnare. Och det är också trist att de här frågorna inte kan få diskuteras i lugn och ro. Det är väl ingen som klagar på Kulturforumet fast det ALDRIG tar upp rollspelsrelaterade grejer.Robert Jonsson;n200216 said:Klart det har märkts!
Generellt tycker jag stämningen har blivit bättre och mycket trevligt än den var för ett år sedan. Det känns som om grälen från OT inte blöder igenom till andra forumen, och för mig är det en stor vinst för forumet i sig.