Nekromanti förslag till äventyr under inbördeskriget

Eagle

Swordsman
Hej!

En rollperson ska spela soloäventyr under inbördeskriget. han är kavallerist för nordstatarna och nu vill jag hitta på lite roliga äventyr till honom, men vad ska det handla om?

En ide jag hade var att låta rollpersonen tillsammans med Bill Hicock (som var spejare för nordstatarna under kriget) utföra någon form av uppdrag för nodstatssidan.

Har ni några förslag på äventyrsideer under kriget?

MDF

Veteran
Japp jag har några ideer till dig,
Tycker det låter som en utmärkt Pinkerton Agent, han är/kan: värdsvan, lite om indianer kanske, geografi, historia.
spelar ingen roll ifs, men om nu armèn inte har något jobb så tycker jag han är värd en chans hos pinkerton.
Eller om du har några Texas senarion eller konventera de senarion som finns, så varför inte ge han ett jobb hos TexasRanger, ja mena de jobbar ungefär som i armèn, tidsålder du spelar i så har de upplöst, säger historiaböckerna ja, men de fanns några som fortfarande arbetade som rangers, de lovar jag, om man tittar lite i Hall of Fame hos Texas Rangers, så ser man att flera var verksamma även under upplösningen, han måste ha en rekomendation från någon Ranger ifs, det kan han få lätt, genom att hjälpa till i staden: Bishop's Lodge, i den staden finns det en gammal Kapten som gärna pratar om sinna dåd, gör han gott intryck på han, och hjälper staden, så varför inte.
Desutom kan han har släktingar i Texas som behöver hans hjälp, som arbetar hos gammla Texas Rangers.
- Lycka till!
Tur att vi western fanatiker har ett rollspel och ett bra forum när HighChaparall är stängt, tacka till er alla som jobbar här.

PAX

Jordisk Äventyrare
Kurir mellan olika generaler.

Upptäcka en konspiration mot någon general eller senator.

Rädda en högt uppsatt person som befinner sig i sydstaterna. (Kan vara en senators blivande fru eller syster.)