Nekromanti Första äventyret

Joham

Veteran
Det första spel jag spelade var ett som jag gjort själv. Man flög omkring i stridsflygplan och förstörde ryska baser och läger på marken. Några regler eller färdighetsslag fanns inte men man kunde köpa uppgraderingar till sitt flygplan. För pengar man fick för uppdragen.

Jag kommer ihåg när en spelare bestämde sig för att landa och spränga basen till fots. Det var revolutinerande i allra högsta grad. Spelet fick plötsligt en ny dimension!

Det var tider det.

Joham -Grisodlare och stolt över det.

Nathan

Schattenmeister
Hela-drycker

Ja, vi fattade ju då inte att man inte kunde Hela över sin Max KP (första Drakar), så vi drack magiska drycker så vi hade massor med KP. Äventyret var Sarkath Hans Gravvalv, som då fanns att hitta i fansinet Morgonstjärnan.

Inte så kul anekdot kanske, men nog ganska vanligt misstag.

Och sen så fattade vi inte D&D-regeln som sa att om man fångar en drake bör inte man kunna sälja den för en summa som överstiger monstrets HPx10000 guld. Fast vi trodde att det engelska uttrycket för "överstiga" betydde "understiga", så vi sålde drakar för helvetiskt mycket pengar. Då var våra pc:s visserligen 25th level och så... tack vare att de sålde en massa drakar. Det är nog bara i D&D sånt kan hända...

... fast den kampanjen var det roligaste jag spelat.

N.

Primas Antonio

Veteran
Första gången jag spelledde? Tja...

Jo, RPna satt på ett värdshus. In kom en mystisk främling som bad dem hämta en dolk åt honom ur en grotta. Grottan var i själva verket en labyrint med farliga minotaurer. När de sedan tagit dolken sökte de upp främlingen i ett tempel där han ville möta dem. Han tog dolken och försökte offra RPna med den till någon suspekt gud. Eller rättare sagt, han drog sitt tvåhandssvärd och försökte döda dem...För att sedan offra dem levande till sin gud? Tja...

Slutet? En överlevande RP och två spelare som gnällde över att äventyret varit alltför svårt.

/Antonio, har tränat i fem år sedan dess...

LeJonklev

Swordsman
Första gången jag spellede var i Sagan om ringen vilket jag och två klasskamrater spelade på mattelektionerna i sjätte klass(minns inte riktigt hur vi lurade läraren till det).

Jag var som sagt spelledare men hade endå en egen rollperson(annars hade det ju varit orättvist!) som jag pumpade något ohyggligt, och naturligtvis kunde jag inte låta de andra rollpersonerna vara sämre.

Har kommit en bit sedan dess turligt nog.

LL