Hans E Magnusson
CAPS LOCK
Minns du ditt första rollspelspass? När var det, hur gammal var du?
Vad spelades, osv?
/Nyfiken
Vad spelades, osv?
/Nyfiken
Nej.Zoth-Ya;n113994 said:Minns du ditt första rollspelspass?
12, kanske? Eller 13 eller så? Vilket borde vara runt '95-'96.När var det, hur gammal var du?
Antagligen Drakar och demoner, någon relativt tidig utgåva. Jag spelade lite med min bror och kanske mina kusiner. Spelade nog med min bror och hans kompisar också. Vet inte vad som kom först. Har inga minnen av specifika spelsessioner från de år då jag spelade DoD. Tror att jag någon gång spelade en anka.Vad spelades, osv?
Det här är ju en briljant dungeon-idé. Gammal äventyrare har spenderat alla pengar hon samlat ihop under alla år av äventyrande på att bygga ett galet slott och fyllt det med skatter, fällor och monster, utan annan anledning än att det är sån't hon är bra på. Och att hon är knäpp. Trevlig twist på "galen magiker"-grejen.Zoth-Ya;n114008 said:Men efter att han åkt hem igen så satt jag och spenderade alla skatterna på att bygga fetaste huset, massor av lönndörrar och gångar, livsfarliga fällor och monster som väktare. Skulle ju blivit en fin funhouse dungen av det
Krugal Svylses förbannelse, Sinkadus 11.Genesis;n114025 said:Det här är ju en briljant dungeon-idé. Gammal äventyrare har spenderat alla pengar hon samlat ihop under alla år av äventyrande på att bygga ett galet slott och fyllt det med skatter, fällor och monster, utan annan anledning än att det är sån't hon är bra på. Och att hon är knäpp. Trevlig twist på "galen magiker"-grejen.
Såååå klassiskt!kloptok;n114022 said:SL: "Ni går och går längs vägen. Den fortsätter framåt och det är skog på sidorna. Vad gör ni?"
Spelarna: "Vi går mer!"
SL: "Ni går och går. Plötsligt kommer fem troll ut på vägen och anfaller! Vad gör ni?"
Spelarna: "Vi anfaller dem!"
Även jag har lidit mycket för konsten på just detta sätt. Men lidande är ju förädlande. Plus att man får prata (nästan) hur mycket som helst, kan utsätta sina vänner för sociala experiment, etc.Konrad Konvalj said:Från den dagen har jag varit spelledare så jag har inte riktigt fått uppleva den där härliga spelarkänslan sen dess. Min pöbel består av ypperliga spelare och bedrövliga spelledare så jag får fortsätta med det helt enkelt.