90% = "någorlunda hyfsat yrkeskompetent, inte en clown" =)Seriously, man kan ju ha upp till 90% i något från start. Hur mycket bättre behöver man vara?
90% = "någorlunda hyfsat yrkeskompetent, inte en clown" =)Seriously, man kan ju ha upp till 90% i något från start. Hur mycket bättre behöver man vara?
Hen har uppenbarligen aldrig slagit fram en tiggare i Stormbringer ... Eller bara en rollfigur i Drakar och Demoner -pre91 med dåliga grundegenskaper (vilket minst hälften har om slår 3d6 i ordning).<Erfaren BRP-spelare skrattar klentroget.gif>
Seriously, man kan ju ha upp till 90% i något från start. Hur mycket bättre behöver man vara?
Hur mycket skall en yrkeskompetent clown ha då?90% = "någorlunda hyfsat yrkeskompetent, inte en clown" =)
107 för att kunna stila Givet hur svårigheter fungerar är det väl inte meningsfullt med högre värde än 100?Hur mycket skall en yrkeskompetent clown ha då?
(Det här inlägget är en annons för det nya värvet Underhållare, som kommer i Sirenens klagan )
Blir faktiskt aldrig helt omöjligt, 10 på tärningen lyckas oavsett hur många snäpp spärrat slaget är (för 0 ligger inte i spannet 1-[hur spärrat slaget nu är], och är under färdighetsvärdet).Givet att inget färdighetsvärde är lägre än 15 kan inga av de normala stängningarna (upp till fem snäpp) göra det omöjligt att lyckas ens för den oduglige. Ackumulerar man stängningar så kan det förstås hända men blir rätt extremt.
Just det, minst 10 i värde så har man alltid minst 1% chans att lyckas, 10 om slaget är stängt 9 snäpp. Alla tiotalsresultat inom ens färdighetsvärde lyckas alltid.Blir faktiskt aldrig helt omöjligt, 10 på tärningen lyckas oavsett hur många snäpp spärrat slaget är (för 0 ligger inte i spannet 1-[hur spärrat slaget nu är], och är under färdighetsvärdet).
Och ja, 100 lär räknas som exceptionellt. Oftast exceptionellt misslyckat, men det är detaljer
Ja, jag gillar fantasyspel där man är lite band of the misfits, c-laget som råkar snubbla över ett äventyrDet här låter verkligen som ett klassiskt gäng KH-äventyrare!
Ah, det förklarar saken. Jag tror vi råkade förbise många möjligheter med förmågorna.Det går att snabba upp med hjälp av förmågor och manövrar som låter RP spendera Gard för att få till olika effekter.
Härligt! Det ser jag fram emotMontarkun har, tillsammans med Krilloan, lite av en särställning som "äventyrarstad". Förvänta er mer i och runt Montarkun
Stort tack själv för ett fantastiskt spel och kul äventyr!Grymt kul, stort tack och härligt att läsa om ert spelmöte!
Det konstiga är att spelaren som uttryckte detta är gammal DoD-veteran sedan tonåren. Håller inte med honom, tycker man är bra från start i KH, men tyckte det kunde vara kul att ha med allas intryck, inte bara mina.<Erfaren BRP-spelare skrattar klentroget.gif>
Seriously, man kan ju ha upp till 90% i något från start. Hur mycket bättre behöver man vara?
Det här är ju det bästa, utmaning i gordon ramsay hell's kitchen-stuk, nice, i love it =)och rollpersonerna måste sedan lyckas med en så kallad utmaning för att själva laga ormen inför en förväntansfull publik.
Ja, det var riktigt kul att det sista hindret rollpersonerna ställdes inför inte var em strid utan en matlagningDet här är ju det bästa, utmaning i gordon ramsay hell's kitchen-stuk, nice, i love it =)