dverg-hest
Veteran
- Joined
- 19 Oct 2008
- Messages
- 48
Startade en ny tråd eftersom ingen verkade bry sig i den gamla längre
Första tankar kring äventyret:
Jag har kommit fram till att detta äventyr ska präglas mycket av vandöda och nekromantiker.
Personen i fråga som har planer (likt Sauron/Saruman) att ta över Mundana ska vara en Nekromantiker med en här av vandöda. Han ska vara klädd helt i vitt och att vara vitklädd i vissa delar av landet är förbjudet, då man ser vitklädda människor som underhuggare till denne Nekromantiker. Objektet som ska förstöras (or whatnot) ska ha med nekromantik att göra. Om man använder objektet (vilket rollpersonen som vaktar det kan göra) ska någon slags fördel förekomma (funderar på att man ska kunna kasta en nekromantisk magi genom ett slag mot PSY), nackldelen är att (X) dödsväktare kommer få vittring om vart rollpersonerna befinner sig och ta sig dit (något man helst inte vill råka ut för ). Att använda objektet kommer därför att vara mycket riskabelt och när man en gång använt objektet kommer man att få slå PSY/VIL slag för att se om man kan motstå frestelsen för att använda det igen (slaget är olika svårt beroende på situation. Men det blir svårare ju mer man använt objektet).
Karaktärer:
Eftersom väldigt lite ska vara klart kring Karaktärerna valde jag att endast sätta ut yrke, ras och deras grundattribut (de är väldigt höga men med tanke på dödsväktare och annat så tycker jag att det inte är mer än rätt), rasmodifikationer är redan tillagda btw. Spelarna själva kommer att få göra några bakgrundsslag (ska nog halvera antalet slag med tanke på att grundattributen redan är mycket höga) sedan ska de också tvingas slå ett slag på nackdelstabellen (evil >:3) då ingen karaktär (eller människa för den delen) går utan nackdelar. Spelarna kommer även få lägga ut poäng på deras färdigheter, välja kön, namn etc. Nog babblat, nu kommer en förhandsvisning av karaktärer.
STY 16 LOJ: 16
TÅL 15 HED: 13
RÖR 19 AMO: 10
PER 13 AGG: 12
PSY 17 TRO: 6
VIL 13 GEN: 8
BIL 10 RYK: 5
SYN 13 TUR: 11
HÖR 11
Ras: Vanar
Ålder: 26
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: Vägvisare
STY: 14 LOJ: 13
TÅL: 16 HED: 14
RÖR: 19 AMO: 7
PER: 13 AGG: 11
PSY: 18 TRO: 10
VIL: 11 GEN: 10
BIL: 13 RYK: 5
SYN: 16 TUR: 11
HÖR: 16
Ras: Léaram
Ålder: ?/22
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: Skarpskytt
STY: 20 LOJ: 13
TÅL: 18 HED: 15
RÖR: 11 AMO: 8
PER: 12 AGG: 16
PSY: 18 TRO: 7
VIL: 17 GEN: 10
BIL: 10 RYK: 5
SYN: 14 TUR: 11
HÖR: 13
Ras: Roghan
Ålder: ?/21
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: (undefined)
STY: 10 LOJ: 13
TÅL: 12 HED: 16
RÖR: 18 AMO: 14
PER: 16 AGG: 9
PSY: 22 TRO: 10
VIL: 11 GEN: 11
BIL: 15 RYK: 5
SYN: 14 TUR: 11
HÖR: 22
Ras: Missla
Ålder: 27
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: Läkare
Första tankar kring äventyret:
Jag har kommit fram till att detta äventyr ska präglas mycket av vandöda och nekromantiker.
Personen i fråga som har planer (likt Sauron/Saruman) att ta över Mundana ska vara en Nekromantiker med en här av vandöda. Han ska vara klädd helt i vitt och att vara vitklädd i vissa delar av landet är förbjudet, då man ser vitklädda människor som underhuggare till denne Nekromantiker. Objektet som ska förstöras (or whatnot) ska ha med nekromantik att göra. Om man använder objektet (vilket rollpersonen som vaktar det kan göra) ska någon slags fördel förekomma (funderar på att man ska kunna kasta en nekromantisk magi genom ett slag mot PSY), nackldelen är att (X) dödsväktare kommer få vittring om vart rollpersonerna befinner sig och ta sig dit (något man helst inte vill råka ut för ). Att använda objektet kommer därför att vara mycket riskabelt och när man en gång använt objektet kommer man att få slå PSY/VIL slag för att se om man kan motstå frestelsen för att använda det igen (slaget är olika svårt beroende på situation. Men det blir svårare ju mer man använt objektet).
Karaktärer:
Eftersom väldigt lite ska vara klart kring Karaktärerna valde jag att endast sätta ut yrke, ras och deras grundattribut (de är väldigt höga men med tanke på dödsväktare och annat så tycker jag att det inte är mer än rätt), rasmodifikationer är redan tillagda btw. Spelarna själva kommer att få göra några bakgrundsslag (ska nog halvera antalet slag med tanke på att grundattributen redan är mycket höga) sedan ska de också tvingas slå ett slag på nackdelstabellen (evil >:3) då ingen karaktär (eller människa för den delen) går utan nackdelar. Spelarna kommer även få lägga ut poäng på deras färdigheter, välja kön, namn etc. Nog babblat, nu kommer en förhandsvisning av karaktärer.
STY 16 LOJ: 16
TÅL 15 HED: 13
RÖR 19 AMO: 10
PER 13 AGG: 12
PSY 17 TRO: 6
VIL 13 GEN: 8
BIL 10 RYK: 5
SYN 13 TUR: 11
HÖR 11
Ras: Vanar
Ålder: 26
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: Vägvisare
STY: 14 LOJ: 13
TÅL: 16 HED: 14
RÖR: 19 AMO: 7
PER: 13 AGG: 11
PSY: 18 TRO: 10
VIL: 11 GEN: 10
BIL: 13 RYK: 5
SYN: 16 TUR: 11
HÖR: 16
Ras: Léaram
Ålder: ?/22
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: Skarpskytt
STY: 20 LOJ: 13
TÅL: 18 HED: 15
RÖR: 11 AMO: 8
PER: 12 AGG: 16
PSY: 18 TRO: 7
VIL: 17 GEN: 10
BIL: 10 RYK: 5
SYN: 14 TUR: 11
HÖR: 13
Ras: Roghan
Ålder: ?/21
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: (undefined)
STY: 10 LOJ: 13
TÅL: 12 HED: 16
RÖR: 18 AMO: 14
PER: 16 AGG: 9
PSY: 22 TRO: 10
VIL: 11 GEN: 11
BIL: 15 RYK: 5
SYN: 14 TUR: 11
HÖR: 22
Ras: Missla
Ålder: 27
Längd: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Vikt: (ska läggas in senare, har ingen bok)
Yrke: Läkare