Ögat
Hero
Hur funkar den? Vem är det som bestämmer vad som får stå där, och på vilka grunder?
Den är ett separat artikelsystem som använder CMS:en Joomla som grund. Användardatabasen är (inte helt perfekt) synkroniserad mellan systemen; funderingar finns på att kapa kopplingarna helt.Olav said:Hur funkar den?
Om du kollar på nämnda startsida så ser du (kanske) en länk till listan med redaktörer. Bearnie är innehållsredaktör, vilket betyder att han har ansvar för artikelsystemets innehåll. Bobby magikern är chefredaktör och har därmed det yttersta ansvaret (näst efter Gardener då, som äger siten).Olav said:Vem är det som bestämmer vad som får stå där
Såvitt jag vet är grunden "att någon skickat in en nyhet". Jag vet inte om vi har hårdare kriterier än så.Olav said:, och på vilka grunder?
Jag misstänker att frågan egentligen lyder: »Varför visas inte artikeln/nyheten jag skickade in på förstasidan?«Olav said:Hur funkar den? Vem är det som bestämmer vad som får stå där, och på vilka grunder?
=) Det var förstås det som satte igång min tankeprocess. Jag är för genomskinlig.Jag misstänker att frågan egentligen lyder: »Varför visas inte artikeln/nyheten jag skickade in på förstasidan?«
Vilket för mig till: Får du ett automatiskt mail varje gång en artikel/nyhet läggs till i systemet?Robert Jonsson said:Det går även att sparka på mig direkt efter nyheten kommit in om du vill få den synlig.
Jäpp.wilper said:Det var lite synd att det tog tre dagar för nyheten att komma online, nu missade man ju det fina erbjudandet.
Nej, jag får inte det och har aldrig fått det. Det skulle underlätta. Nu kollar jag in manuellt då och då, vilket möts av resultatet att det ofta inte skickats in något nytt. Går det att ställa in så jag får en notifikation så vore det suveränt.Dante said:Vilket för mig till: Får du ett automatiskt mail varje gång en artikel/nyhet läggs till i systemet?
Låter bra, då hinner jag få lön =)Olav said:Jag har förlängt erbjudandet till och med fredag 27 maj.
Beklagar, Olav. Har av olika anledningar inte kunnat vara så närvarande alls de senaste dagarna.Dante said:Vi suger.