Nekromanti Förstasidan?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Olav said:
Hur funkar den?
Den är ett separat artikelsystem som använder CMS:en Joomla som grund. Användardatabasen är (inte helt perfekt) synkroniserad mellan systemen; funderingar finns på att kapa kopplingarna helt.

Olav said:
Vem är det som bestämmer vad som får stå där
Om du kollar på nämnda startsida så ser du (kanske) en länk till listan med redaktörer. Bearnie är innehållsredaktör, vilket betyder att han har ansvar för artikelsystemets innehåll. Bobby magikern är chefredaktör och har därmed det yttersta ansvaret (näst efter Gardener då, som äger siten).

Olav said:
, och på vilka grunder?
Såvitt jag vet är grunden "att någon skickat in en nyhet". Jag vet inte om vi har hårdare kriterier än så.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Olav said:
Hur funkar den? Vem är det som bestämmer vad som får stå där, och på vilka grunder?
Jag misstänker att frågan egentligen lyder: »Varför visas inte artikeln/nyheten jag skickade in på förstasidan?«

Och då är det enkla (och tråkiga) svaret: För att ingen av våra redaktörer orkat bemöda sig om att logga in i artikelsystemet för att godkänna den för publicering.

Vi suger.

Ögat

Hero
Jag misstänker att frågan egentligen lyder: »Varför visas inte artikeln/nyheten jag skickade in på förstasidan?«
=) Det var förstås det som satte igång min tankeprocess. Jag är för genomskinlig.

Fast jag funderade också över det som Krank svarade på, alltså hur det kommer sig att det ser helt annorlunda ut och lyder under andra lagar.

Nu vet jag

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Det går även att sparka på mig direkt efter nyheten kommit in om du vill få den synlig. Bearnie/Bunny överlåter sådant arbete åt mig istället så han kan göra viktigare jobb än att skita ned händerna med grovarbete. :gremwink:

Dante

Staff member
Robert Jonsson said:
Det går även att sparka på mig direkt efter nyheten kommit in om du vill få den synlig.
Vilket för mig till: Får du ett automatiskt mail varje gång en artikel/nyhet läggs till i systemet?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
[OT] Teknochock

(Då artikelsystemet fortfarande saknar kommentarsfunktion.)

Det var lite synd att det tog tre dagar för nyheten att komma online, nu missade man ju det fina erbjudandet.

Dante

Staff member
Re: [OT] Teknochock

wilper said:
Det var lite synd att det tog tre dagar för nyheten att komma online, nu missade man ju det fina erbjudandet.
Jäpp.

Därav mitt »vi suger« ovan.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Dante said:
Vilket för mig till: Får du ett automatiskt mail varje gång en artikel/nyhet läggs till i systemet?
Nej, jag får inte det och har aldrig fått det. Det skulle underlätta. Nu kollar jag in manuellt då och då, vilket möts av resultatet att det ofta inte skickats in något nytt. Går det att ställa in så jag får en notifikation så vore det suveränt.

(Edit: Och då skulle vi kunna suga mindre. Men jag tar på mig Technochock missen. Får börja kolla in flera gånger i veckan.)

Ögat

Hero

Du har rätt, och det ska ingen behöva sota för. Jag har förlängt erbjudandet till och med fredag 27 maj.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Olav said:
Jag har förlängt erbjudandet till och med fredag 27 maj.
Låter bra, då hinner jag få lön =)

Dante

Staff member
Nu är det fixat så att även Robert får tillgång till de mail som skickas till redaktionens epostadress. Så i framtiden ska sånt här förhoppningsvis inte falla mellan stolarna.