Nekromanti Försvunna favoritforumiter

Dimfrost

Special Circumstances
Många minnesvärda skribenter har försvunnit under årens lopp, både folk som en gång i tiden tillhört de mest aktiva postarna och folk som bara skrivit enstaka inlägg. Vem saknar ni?

Själv saknar jag naturligtvis sinisa. Trådarna om till exempel Världens höst och Lotusballaderna hör till det bästa som har skrivits på forumet. (Om någon sitter på filerna om Central Park Kingdom skulle jag bli mycket glad...)

/Dimfrost

Rosen

Myrmidon
Hatten. Han kanske inte skrev så värst bra, men han var alltid full av entusiasm och en massa nya idéer som han ville diskutera (fö inte så stor skillnad mot att prata med honom IRL). Det var drag under dojorna där han drog fram.

--
Åke

Troberg

Sinister eater
Black Dwarf. En frisk fläkt.
Vindhand. En kreativitetsmotor.
Skuggvarg. Underbart misantropisk.
Chrull. Var är han, han tycks vara mer eller mindre borta?
Oldtimer. Inte för att vi kom överens om mycket, men han var skärpt och intressant att diskutera med.
Mask. Inte helt borta, men ganska sporadisk. Synd, honom vill jag se mer av.

och naturligtvis:

Gardener. Man ser bara enstaka inlägg på rollspel.nu-forumet. Det är synd, skulle vilja se mer.

Gordeg

Hero
Jag har inte sett nåt från Targon på ett tag. Ett av de bättre boktipsen på länge fick jag av honom...

Gordeg

Feliath

Swashbuckler
Yeah, Sinisa [ANT]

Fast, verkar det inte ibland som om sinisa fortfarande lurkar? Har vi inte pratat om det?

/Feliath — Teronebilderna, like

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Yeah, Sinisa [ANT]

Det var ett par år sedan man kunde misstänka det, i alla fall... (kolla på hans senaste inlägg).

/Dimfrost

Nightowl

Champion
Weatherman

Gondica-fan - älskad, saknad sedan 2003.

Jag skulle gärna träffa (eller vad det nu är man gör sådär virtuellt) Vindhand också.

Erik, Väder och Vind

Storuggla

Champion
Black Dwarf, Caligula (sic!) och Tamagotchi_tim eftersom han har den ballaste profilen i stan.

Storuggla, seriously

Rosen

Myrmidon
Re: Weatherman

Gondica-fan - älskad, saknad sedan 2003.

Förresten så var det rätt länge sen man såg till den där Sebastian Strix också. Han brukade ju hänga på Gondica-forumet.

--
Åke (-;

Johan K

Gammal & dryg
För att namndroppa några,,, Skulle vara otroligt kul att se hatten, Vindhand, Azagoth(elelr hur nu han stavade sitt nick).
Undrar ibland vara de tog vägen.

/ Johan K, som även noterade att man paserat 10K i XP... :gremcrazy:

Rising

Vila i frid
JenJen saknar jag mycket. Hon var rolig i vrållådan, hade en farmor (eller mormor) som spelade DanceDanceRevolution och hon ställde kuliga frågor på skräckforumet om Kult.

Ghoulz och Serafim är två andra som jag hade många intressanta diskussioner med på skräckforumet.

Black Dwarf saknar jag jättemycket. Mogge (förlåt, Morgoth) skulle jag gärna se mer av också. De var viktiga för communityn.

Grasshopper och jag hade en del gemensamt, och jag tror att ett par andra forumiter skulle kunna säga detsamma.

...men den jag saknar allra mest är TheGoblin. I mina ögon var TheGoblin den perfekta forumiten; den sortens person jag allra helst läser inlägg av och svarar på. TheGoblin var en liten parvel som hade massor med balla idéer, men som också behövde en del hjälp. Det kändes tacksamt att skriva svar till TheGoblin, för han ville verkligen ha ens respons och verkade anse sig vara hjälpt av dem.

Å så förstås... måste jag nämna Tamagotchi Tim! Han skrev inte så mycket, men han var bäst ändå. Han hade den coolaste presentationen, den grymmaste gimmicken ("bzz bzz") och den snyggaste avataren på forumet.

MrG

Swashbuckler
Har någon pejl på varför de har försvunnit?

(för oss nykomlingar som aldrig upplevt dem, men blir nyfikna)

Troberg

Sinister eater
Har någon pejl på varför de har försvunnit?

(för oss nykomlingar som aldrig upplevt dem, men blir nyfikna)
Ni nykomlingar verkade så farliga, så de flydde.

Skämt åsido så tror jag att det är väldigt olika. Jag råkar känna till lite om varför några lämnat, men jag tycker inte att det är min sak att hänga ut deras skäl offentligt (vilket också är varför jag inte nämnt alla här).

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Ett par gissningar är:

Hittat ett annat forum som passar dem bättre.

Har hittat ett annat liv som inte ger utrymme för rollspel (barn familj jobb som inte ger frihet att spendera tiden)

Tappat intresset för rollspel

Tappat intresse för forum

Jag kan tänka mig ett antal till

Blivit förolämpade eller utfrysta av någon på forumet

Har fått hit sin värsta stalker/fiende och beslutar då att lägga benen på ryggen

Har lyckats hugga någon i ryggen och hamnat på institution...

:gremsmile:

Allvarligt. Det finns en miljon och en till anledning för att man lämnar ett forum. Det handlar helt enkelt om prioriteringar i livet... själv borde jag kanske prioritera annat, men jag hänger kvar här. :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
Ett par gissningar är:
En bättre gissning är:

De har flyttat till grönland för att bli eskimåporrstjärna med ett trick med härsket valspäck, en kajakpaddel och en valross.

Den är inte bättre för att den är mer korrekt, den är bättre för att de måste komma tillbaka för att dementera den, och då är de fast igen.

Rävnos

Warrior
Deja vu på det här inläget [ANT]

men jag kan tusan svära på att jag har läst exakt samma inlägg av Troberg förut.

Hjälp mig!

Troberg

Sinister eater
Re: Deja vu på det här inläget [ANT]

men jag kan tusan svära på att jag har läst exakt samma inlägg av Troberg förut.
Mycket möjligt, det är min standardförklaring när jag inte sett någon på ett tag.