Nekromanti Försvunnen Spelskapare Återkommer!

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Försvunnen Spelskapare Återkommer!
John Wick, som tidigare gjort spelen 7th Sea, Legend of the Five Rings och Orkworld, har nu tydligen svalt sin stolthet efter den negativa kritik han fick efter sitt senaste spel och verkar nu sitta och fila på ett spel där man spelar en hjälte och en gud på samma gång. Då Både Legend of the Five Rings och 7th Sea ansågs som solida och kul spel då de släpptes är förväntnignarna höga.

Gå till nyheten/notisen

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Berg-och-dalbana med John Wick

Fast å andra sidan är ju hans senaste alster OrkWorld och What's that smell, vilka inte fick lika gott mottagande. :)

Men det ska bli intressant, och med John Wick inblandad troligen kontroversiellt på ett eller annat sätt.

Magnus

Sodivra

Champion
Re: Berg-och-dalbana med John Wick

Inte för att jag försöker vara OrkWorlds ständiga förkämpe, men.. :gremwink:

Vadå inte lika gott mottagande? Jag har hittat två negativa recensioner av OrkWorld, en som gav 2/5 i betyg, och en som verkade vara skriven av någon som tagit knark eller något. Jag har hittat 3 positiva, plus en positiv recension/artikel om OrkWorlds framgångar på The Forge. Är det i förhållande till 7th Sea eller något, vilket verkar vara ett rätt framgångsrikt spel?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Hjälte och gud samtidigt? Låter lite som det franska Bloodlust som nån dansk håller på att översätta/fräsha upp i detta nu.

Storuggla

Champion
Re: Berg-och-dalbana med John Wick

"Vadå inte lika gott mottagande?"

Tja, det mottagandet han fick gjorde att han utropade att han aldrig skulle göra rollspel igen och att vi alla var otacksamma svin, mer eller mindre. Vi kan väl anta att han inte ansåg det vara ett gott mottagande :gremsmile:

Storuggla, intresserad

Sodivra

Champion
Häftigt..

Jaså? Det låter mycket riktigt rätt intressant.. :gremwink:
Har du någon länk eller något?

Storuggla

Champion
Re: Häftigt..

"Jaså? Det låter mycket riktigt rätt intressant..
Har du någon länk eller något?"

Ja, en snubbe som sagt att han inte ska göra något mer som sedan gör någo tmer har antingen några svincoolt att komma med eller så är han bara ytterligare en överkänslig konstnärstyp som florerar på internet (Josh Lesnick någon?). :gremgrin:
De länkar jag har kvar är blott MST av Wick från rpg.net. Om man letar runt på den siten misstänker jag att man kan hitta mer om man har tid, ork (höhö) och mycket kaffe. :gremsmile:
Nåväl, det kommer bli kul och se hur spelet blir, man har ju ett visst intresse sedan L5R. :tekopp:

Storuggla, söker inte mycket mer

Man Mountainman

Storsvagåret
Heh...

John Wick är inte särskilt bra på att ranta...

...jag menar, jag kan slita en bättre brandskrift mot D&D 3 ur röven :gremgrin:. Vill man dissa ett spel så kan man ju inte gå och hävda att det är bra!

walium

Ganska töntig, faktiskt

"(Josh Lesnick någon?). "

Vem är det och vad har han gjort?

Storuggla

Champion

"Vem är det och vad har han gjort?"

Josh Lesnick är skaparen av webserien Wendy, Go Girly och.. uh... cutewendy, så var det ja.

Sådant.
Han har en tendens att med jämna mellanrum proklamera att han är en genomdålig konstnär och inte borde fortsätta alls och sen lägger han av i en månad eller två. Och sen är han tillbaka igen, klagandes över dålig ekonomi och fysisk smärta. Fred Gallagher är på god väg, men han gnäller mest över att han är så usel på att rita och gör usla serier.
Jag använde J.L. som en nidbild över den "plågade konstnären" som är oförstådd av sin samtid och spyr ut sin ångest över alla som kommer i närheten av hans verk. Den sortens personer finns det gott om online tyvärr. Och J. Lesnick är en av dem. Synd, för han gör bra nonsenshumor. Eller gjorde det, nu gör han mest flickpr0n. :gremblush:

Storuggla, det var O. Thörnqvist på tv! hurra!