Nekromanti Förtjänar jag inte lite beröm nu

Troberg

Sinister eater
Re: Men världen då?

Överdriva? Jag? Vad då. Är inte 1600 sidor en rätt lagom regellängd. Är inte Om KP<=0 och PSY=7 MEN KAR ochså = 19 så modifiera med +T20+T8 - ett MS i motvind för att ta fram hur många steg du kan gå åt NÖ. OBS Gäller inte om SMI<9! en skön regel?
Bara så att det inte blir några missförstånd: Du är medveten om att jag bara skojat med dig?

Men världen är fortfarande 500 sidor. Men där finns knappt en enda regel. Så man kan ju ta det man vill ur den. Stora världar är väl okej?
Helt OK, jag föredrar dem så. Fast helst enkelt radavstånd. :gremlaugh:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Re: Men världen då?

Jag vet! :gremsmile: Och det uppskattas. Hmmm enkelt radavstånd på världen kanske sänker sidantalet ganska mycket!

Jarl

Hero
95 sidor? Pah, vilket bjäfs, Burning Wheel:s rollpersonsskaparavsnitt är på 300 sidor :gremsmile:

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Å nej. Försök inte.FÖRSÖK inte få mig att tänka i sånna banor igen. Hur långa är reglerna totalt egentligen? 300 sidor????

Hade impats för tre år sen då jag tyckte Eon var grymt stort. Idag är jag less is more killen. Var det inte Marco som sa det för några år sen? Att han gått från detaljistiskt till... ja... enklare... mer speligt. Jag har gjort samma resa. Och aldrig fått så mycket beröm. Att lämna BRP är som att bryta ett gammalt kärt förhållande. Men ibland måste man. och se att det finns något ljusare på andra sidan!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Läsbarheten är säkert minskad då jag över gått till enkelt rad avst¨nd men det såg bättre ut
Iofs sjunker väl läsbarheten av större radavstånd? Den enda motiveringen till t.ex dubbelt eller 1.5 radavstånd är såvitt jag vet att t.ex lärare lättare ska kunna rätta...

Troberg

Sinister eater
Iofs sjunker väl läsbarheten av större radavstånd?
En man med mäktigare layout-fu än jag har förklarat det väldigt bra här (jag hoppas på en fortsättning, jag gillade verkligen den enkla och handgripliga approachen).

Arfert

Facit
Tänkte också skriva nåt om radavstånd här, men Dante har ju täckt upp det mesta.

Troberg

Sinister eater
Tänkte också skriva nåt om radavstånd här, men Dante har ju täckt upp det mesta.
Tja, känner du dig skrivsugen så kan du ju kolla med Dante om han har för avsikt att fortsätta på sin artikelserie och om inte, ifall han har något mot att du gör det?

krank

Om jag finge komma in på den där sidan skulle jag kunna kommentera den. Däremot är det antingen strul på servern eller hos min uppkoppling (som annars tycks funka finfint på andra sidor), så det får jag inte.

krank

Jodå, artikeln har helt rätt. Typografi är viktigt - en av anledningarna till att jag generellt använder LaTeX när jag skriver nuförtiden.

I inlägget om radavstånd talades det om "enkelt radavstånd", vilket är en term som snarare brukar ställas i relation med "dubbelt" eller "1.5" radavstånd, snarare än att det skulle handla om typografiskt finlir.

Självklart kan jag ha missuppfattat saken, och utan att ha fått veta vilket radavstånd som användes innan det "återgicks till enkelt" så lär jag inte få veta om jag var helt ute och cyklade eller ej.

Troberg

Sinister eater
Om jag finge komma in på den där sidan skulle jag kunna kommentera den. Däremot är det antingen strul på servern eller hos min uppkoppling (som annars tycks funka finfint på andra sidor), så det får jag inte.
Funkar fint härifrån. Försök igen lite senare, det kan vara någon som grävt av en kabel någonstans.

Jarl

Hero
Hur långa är reglerna totalt egentligen? 300 sidor????
Närå, reglerna är ytterligare 300 sidor :gremsmile:

Men, jag ska vara schysst: rollpersonsskaparreglerna innehåller massor av listor, dels listor över färdigheterna och för/nackdelar och sedan så används ett slags levnadsbanor för att bygga en rollperson, så det finns långa listor över sådana "lifepaths". Inte så många sidor regler med andra ord. Och boken är i digest-format, inte A4 eller så.

Å andra sidan så är det varken BRP, detaljistiskt eller regel-light.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
AHA! Starchallenge klass alltså. Så där är mina grundregler också. Mycket listor och sådant man kan hoppa över. Men jag tänkte att det är tråkigt att strida och slå för färdigheter med mekaniken över/under värde så vi gör om det o stryker ALLT som är ointressant och gör en bok man "kan ha i fickan" och så kan jag äntligne få börja lira SNABBT. Eller enkelt. O kanske gillar nån det här också!

Jarl

Hero
AHA! Starchallenge klass alltså. Så där är mina grundregler också.
På gott och ont tror jag Starchallenge och BW inte har något med varandra att göra faktiskt.