Intressant att ni anser att det går bra för Vindsjäl. jag antar att ni har rätt, egentligen. Min känsla var dock snarare att det gick tämligen dåligt, eftersom 178 backers känns väldigt lite - alltså, jag är ganska besviken på hur Neotech presterade, som "bara" fick 555. För mig upplevdes Vindsjäls resultat som ett beklagligt tecken på ointresset för icke-europeisk fantasy, snarare än en framgångssaga. Framtida moduler till Vindsjäl kommer aldrig kunna gå runt - min erfarenhet från andra produkter är att det ser mörkt ut med modulutgivning om inte grundspelet säljer 500+ ex. Det ser jag som ett tecken på misslyckande. Men jag kanske är helt ute och cyklar? Vad är egentligen ett bra kickstarter-resultat och inte för ett svenskt rollspel? Vilka parametrar använder man för att bedöma det? Ceruleanfives uppdelning var förstås tänkvärd. Utifrån hans premisser överpresterade Neotech Edge en liten aning, och Vindsjäl har också potential att göra det i slutspurten.
Ett annat tänkvärt faktum kan vara att säljer man under 300 ex säljer man sämre än moduler till Eon.