Nekromanti Förvandlingen (1976)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Mjo, jag fick just reda på existensen av denna film:

http://www.imdb.com/title/tt0074561/

...och då jag just lyssnat klart på ljudboken The Metamorphosis, så vill jag självklart se filmen.

Hur gör man för att få göra det? Jag hittar inget via de *hrrrm* "vanliga kanalerna", eller på nätbutiker, eller någon annanstans. SFI's hemsida anger att de håller på och restaurerar den just nu, men finns det ingen i vårt avlånga land som har den på VHS eller något?

Troberg

Sinister eater
Hur gör man för att få göra det? Jag hittar inget via de *hrrrm* "vanliga kanalerna"
Jag hittade en fil på italienska som kan vara den på eMule, vilket kanske inte är till någon större hjälp.

Jag tycker att imdb skulle flytta ut sina servrar till ett land med mindre restriktiv copyrightlagstiftning och lägga ut XviD-versioner av filmerna för nedladdning. Det ligger i linje med deras inriktning på dokumentation, det skulle varit en fantistiskt användbar kundservice och det skulle ökat deras populäritet något alldeles otroligt.

krank

Jag hittade en fil på italienska som kan vara den på eMule, vilket kanske inte är till någon större hjälp.
Är det alltså någon som dubbat filmen till italienska från svenskan? haha!

Jag tycker att imdb skulle flytta ut sina servrar till ett land med mindre restriktiv copyrightlagstiftning och lägga ut XviD-versioner av filmerna för nedladdning. Det ligger i linje med deras inriktning på dokumentation, det skulle varit en fantistiskt användbar kundservice och det skulle ökat deras populäritet något alldeles otroligt.
Det tror jag också.

Framförallt när det gäller äldre filmer tror jag dessutom inte att det skulle vara någon omöjlighet att få till heller. Så mycket pengar ligger det inte i äldre film.

Nej, låt filmerna ha sin biografrunda och sedan lagom till att de dyker upp i hyrvideobutikerna kan de släppas som nerladdningar också. Om de nu nödvändigtvis ska ha betalt, låt mig betala en femtilapp i månaden för att tanka ner alla filmer jag vill. Jag betalar hellre för en sådan tjänst än för t.ex ett MMORPG ändå. Men då ska det vara högkvalitativa filmer i xvid (kräver inte dvd-kvalitet eller surroundljud direkt, sånt köper man DVD:er för).

kalcidis

Hero
Jag har själv letat efter den filmen ett tag. Men av vad jag har förstått så är det en film som är mer eller mindre försvunnen. Jag hörde talas om den för första gången när jag surfade in på den fantastiska sidan Pimpadelic Wonderland och kollade under deras avdelning för just försvunna filmer;
http://www.pimpadelicwonderland.com/lost.html

OM nu det råkar vara så att Troberg har hittat den så tycker jag att ni även bör höra av er till killen som har sidan för att kroka honom med ett exemplar.

krank

Svenska FIlminstitutet hävdar sig ju hålla på och restaurera filmen - vi får hålla tummarna för att den faktiskt kommer att gå och få tag på den sedan också.