Nekromanti Förvirrande försvinnanden

Troberg

Sinister eater
En sak jag sett på andra forum är att när trådar raderas eller flyttas så lämnas ett markör-inlägg kvar som talar om att den raderats/flyttats, samt vart den flyttats.

Det tycker jag är trevligt, då vet man vad som hänt och var man kan hitta tråden.

Jag skulle vilja se något liknande här, antingen med automatik eller att den admin som genomför åtgärden startar en sådan tråd (låst så klart) så att man vet vad som hänt.

Feuflux

omjonasson.se
Jag skulle vilja se något liknande här, antingen med automatik eller att den admin som genomför åtgärden startar en sådan tråd (låst så klart) så att man vet vad som hänt.

Jupp, det tycker jag med. När man ser en tråd i kulturforumet som heter "Yada yada Eon yada yada" och har en massa svar men trådstartaren inte sagt nåt mer så undrar man ju om han inte antog att hans tråd bara togs bort. Det skulle ju vara min första tanke om jag var gröngöling i alla fall.

Visst, man kan leta runt hela forumet efter sitt inlägg, men det borde inte behövas.

Johan K

Gammal & dryg
Vore ju smidigt !

Ja, det vore ju en bra idé faktiskt !!
Hoppas bara att det inte är för klöddigt att fixa...

/ Johan K, som är en übern00b på att programera & sådana saker...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Underrättelse medelst PM

Det har varit snack om att personen som startade tråden ska bli underrättad med ett PM om att hans tråd yaddayadda från forum tjosan har blivit flyttad av moderat kamrat till forum hejsan.

Den store trädgårdsmästaren har dock begränsat mycket ork, tid och resurser så en sådan funktion kommer när den kommer.
Ha tålamod :gremsmile:

/Naug

Troberg

Sinister eater
Re: Underrättelse medelst PM

Det har varit snack om att personen som startade tråden ska bli underrättad med ett PM om att hans tråd yaddayadda från forum tjosan har blivit flyttad av moderat kamrat till forum hejsan.
Det är iofs bra, men vi andra som inte startade tråden då? Jag föredrar fortfarande ett inlägg som talar om vad som hände, fast med motsvarande info som ovan.

Den store trädgårdsmästaren har dock begränsat mycket ork, tid och resurser så en sådan funktion kommer när den kommer.
Egentligen behöver han inte bli störd, det räcker att moderatorerna enas om att skriva ett sådant inlägg manuellt.

Staffan

Myrmidon
Jag har ett vagt minne av att jag själv föreslagit något liknande, och fått till svar att det är på g, antingen när de nu uppgraderar till nästa version eller när trädgårdsmannen får tid att skriva ett hack som fixar det.

Jag skulle också vilja tillägga att det låter som en dålig idé att bara skicka ett PM till trådstartaren, mycket bättre att låta ett markörinlägg ligga kvar i originalforumet.

Gardener

Champion
Jo, det är en standardfeature i forumsystemet sedan ett tag tillbaka, men jag har inte haft ork att uppgradera. Nyheterna som har kommit har inte känts som tillräckligt många eller viktiga för att jag ska orka lägga ner en massa tid på att få med alla extrasaker jag lagt in.

Version 6.4 som är inne i privat betatestning nu är dock riktigt häftig och när den kommer lär jag nog försöka uppgradera.