Nekromanti Förvirring eller dumhet?

Lambi

Swordsman
Jag försökte nyligen köpa Vampire TM 3:e utgåvan (eller 2:a revisited) här i stockholm. Jag gick till SF-bokhandeln, Tradition och Absolut Spel... slut överallt... de hade precis beställt fler... det skulle komma om två veckor eller något såndant försäkrade en anställd mig när jag frågade när det skulle kunna tänkas komma.

Är det bara jag som är förvirrad (mer än vanligt :gremconfused:) eller är dom som arbetar i butikerna mer eller mindre överarbetade/förvirrade(till-och-med-mer-än-jag)/tröga/? eller är det någon allsmäktig byråkrati som gäller? Jag förstår att det tar tid att få något skickat över atlanten och ut till butikerna, men i så fall finns något som kallas framförhållning... tror jag iaf.

So go ahead, spank me! Förklara för mig varför det händer... Enlighten me! :gremshocked:

chrull

Stockholm Kartell
WW kanske inte har skickat dem på ett tag bara?
Det verkar ju konstigt att de nys skulle ha tagit slut på alla ställen...

chrull

Storuggla

Champion
Support your local dealer!

Det sker därför att du ville köpa en populär titel. Därför är den slut, då andra köpt den innan dig.
Inte så klurigt att fundera ut, det är bra mycket klurigare för butikerna att fundera ut att du inte har ett ex utan vill köpa ett. De tar in saker i mängder de tror att de kan sälja alternativt har råd med. Sen när grejjerna börjar sina beställer de fler, problemet är att efter att de har beställt så kanske någon köper de sista exemplaren och då sitter de där med skägget i brevlådan.
Väna hellre en stund och köp från en butik, stöd din lokala rollspelsnasare innan han kommer på att alla köper från nätet och att det inte lönar sig att ha en hylla med rollspel utan istället fyller den med uppstoppade djur eller något kufiskt.

Storuggla, stöder SF Bokhandeln. och Staffars Serier

Gabri L

Warrior
Tror snarare att de kanske väntat med stora beställningar inför julen. Det blir billigare att ta hem storpallar med grejer i stället för att ta hem en produkt i taget.

Lambi

Swordsman
HÄDELSE IMHO!

men så hjälper det kanske inte att gå dit och säga... nu är ni bra nedrans elaka... fy smisk på er!

Lambi

Swordsman
SF - Det verkade som om de hade beställt precis då det tog slut...
Absolut Spel visste inte ens om att det var slut. *suck*
Tradition verkade inte så intresserade av att sälja något... det var mest ett... tja.. kolla dit... finns det bara den där så finns det bara den där... hejdå... :gremconfused:

menmen.. jag har en rätt skrämmande uppsyn åas... ;P
nu ska jag gå iväg och leka med barn snart... så jag måste packa ner spikklubborn... spi... eh... altså... träningskläderna menar jag... :gremsmirk: