Nekromanti Fördomar om rollspelare

w176

Förlorad dotter
Äldre rollspelare [OT]

I och för sig är lajvare en lite bredare grupp en bordsrollspelare, men jag känner ett antal människor som började lajva när de var i 40 årsåldern och ett par som började när var över 50. och jag tyckeralla som är lite äldre är ett otroligt värdefullt tillskott till hobbyn.

Inte för att det egentligen skiljer sig så pass mycket, även om en del v de äldre rollspelare och lajvare jag känner är sådana som personligen verkligen imponerar mig med hur de spelar. Men för att det ger så mycket mer bredd, en gammal magiker som faktiskt har vitt skägg är så mycket coolare. Folk som är äldre har mer perspektiv och är allmänt coolare. Så är det bara.

/Elin som började lajva och spela rollspel i samma sväng i 15 års åldern

Yheela_UBBT

Veteran
Ingen av de rollspelskillar jag träffar på tror riktigt på mig då jag säger att jag spelar rollspel.

Kanske är det det blonderade håret, en aning piffiga kläderna och de höga klackarna som gör det... inte vet jag.

Men så fort jag kläckt ur mig något om att kötta (valfri fiende), brukar den misstänksamma blicken försvinna och jag blir "en i gänget". :gremwink: