Man Mountainman
Storsvagåret
Re: 21 dec 2012
Jag synar din lista på saker som tyder på att framtiden är ljus, och toppar med min lista på saker som tyder på att framtiden är mörk:
Jag skulle vilja justera ditt slutliga påstående något och hävda att det eventuellt finns lite glädje i smolkbägaren.
Jag synar din lista på saker som tyder på att framtiden är ljus, och toppar med min lista på saker som tyder på att framtiden är mörk:
Multiresistenta bakterier; nya virussjukdomar; tropiska sjukdomar som sprider sig norrut till följd av den globala uppvärmningenAids dödar inte längre
Samtidigt pågår den globala uppvärmningen med oförminskad fart. Nyligen släpptes rapporter som tyder på att havens koldioxidupptagningsförmåga börjar mattas av -- haven är den största koldioxidsänkan. Forskare fruktar att Artkis kan vara isfritt redan 1930. Rovfiske håller på att fullkomligt utarma våra fiskbestånd. Inget slut tycks ses på regnskosskövlingen, utarmningen av den biologiska mångfalden, eller förgiftningen av planetens jordar och hav.ozonhålet är nästan läkt
Peak Oil rycker oförsonligt närmare, många menar att det kommit och gått. Det korkade med kärnkraft har demonstrerats på ett övertydligt sätt i japan.alternativa energikällor blir effektivare för varje minut
Världens regeringar bedriver allt intensivare bevakning av sina medborgare.Internet för kulturer närmare varann
Om vi har någon produktion kvar efter nästa finanskrasch.rapid prototyping kommer att förändra produktionen fullständigt
Och tack och lov för det, för vi lär få många nya handikappade om Israel går till anfall mot Iran.det blir allt enklare att leva med handikapp
Jag skulle vilja justera ditt slutliga påstående något och hävda att det eventuellt finns lite glädje i smolkbägaren.