Siffner_UBBT
Veteran
Hejsan alla forumister jag har under ett tag arbetat på ett rollspel med rötterna i Animens värld.
Vad jag vill åstadkomma är ett system som tillåter handlingarna och då speciellt stridshandlingar att vara lite utöver det extra. Tänk er lite som Anime films strider där alla flänger runt överallt och gör coola volter och attacker, springer på väggar osv.
Jag vill att stridssystemet ska tillåter mer coola handlingar som att hoppa ner från ett träd samtidigt som man hugger med svärdet rullar runt och placerar sig bakom en sten för att skydda sig mot pilbågskyttarna, allt detta på samma runda.
Jag vill ha mer action i striderna mer än att man kan förflytta sig, eller hugga eller parera. Problemet är att jag inte har någon aning om HUR fan det ska gå till och hur reglerna ska vara så att man inte kan göra ALLT för mycket.
Grundreglerna vill jag ha BRP eller d20 system( Antagligen d20 systemet )
Fast hur gör man ett sånt actionladdat stridssystem med d20 systemet som grund?( Har inte (T20+FV) > AC = Hit )
Tänkte att de mer erfarna skrivarna och rollspelarna borde veta hur man kan få till ett bra sådant system?
Vad jag vill åstadkomma är ett system som tillåter handlingarna och då speciellt stridshandlingar att vara lite utöver det extra. Tänk er lite som Anime films strider där alla flänger runt överallt och gör coola volter och attacker, springer på väggar osv.
Jag vill att stridssystemet ska tillåter mer coola handlingar som att hoppa ner från ett träd samtidigt som man hugger med svärdet rullar runt och placerar sig bakom en sten för att skydda sig mot pilbågskyttarna, allt detta på samma runda.
Jag vill ha mer action i striderna mer än att man kan förflytta sig, eller hugga eller parera. Problemet är att jag inte har någon aning om HUR fan det ska gå till och hur reglerna ska vara så att man inte kan göra ALLT för mycket.
Grundreglerna vill jag ha BRP eller d20 system( Antagligen d20 systemet )
Fast hur gör man ett sånt actionladdat stridssystem med d20 systemet som grund?( Har inte (T20+FV) > AC = Hit )
Tänkte att de mer erfarna skrivarna och rollspelarna borde veta hur man kan få till ett bra sådant system?