Nekromanti F.A.Q.-fråga

Sodivra

Champion
FAQs.

Faq-idéer:

DoD:
"Hur Chronopia VS Ereb Altor-diskussioner brukar bli bemötta" (Kanske inte så aktuellt längre dock.)

Rollspel:
Rollspelsmusiktips genom forumets historia.
Linkar? Rpg.net, elfwood, historiesidor..

Rollspelsmakande:
Gardeners lista, och i copyrightdelen, Krilles ramsa om när man får använda Ob-system.. /images/icons/wink.gif
Plus, om man känner sig ambitiös, en lista på forumisternas rollspelsprojekt. (Forumistens namn + rollspelets namn bara. Vill man veta mera går det ju att söka. Måste ju uppdateras dock..)

Kontaktannonsforumet:
Spelföreninger i landet kanske?

rollspel.nu-forumet:
Hur mycket tid och pengar redaktionen lagt ner på forumet. (Det blir att leta igenom forumet! /images/icons/smile.gif)
Lista på redaktionen och moderatorerna.

Annars: Minnesvärda trådar kanske? Kul/faktaspäckande gamla trådar att länka till?
Om detta låter bra kan jag börja sammanställa..
För övrigt håller jag med Legioth, fast inte helt.. Första gången man loggar in kan man ju tas till FAQ:en, precis som man kan välja om man ska komma till huvudsidan eller kontrollpanelen. Där står det något i stil med:

"Eftersom det är första gången du loggar in så skickas du till frågor och svar-sektionen, även kallad FAQ. Nästa gång kommer du att föras direkt till forumet eller din kontrollpanel, men du kan visa FAQ:en igen genom att klicka på "Hjälp/Frågor" i övre listen.

Klicka HÄR för att gå till din kontrollpanel.
Klicka HÄR för att gå till huvudsidan."
<-[Länkar till specifika forums faqqar]->
<-[FAQen]->

Legioth

Swordsman
Flera tips

SF/Fantasy:
High/Low Fantasy?, Eddings/Jordan är skit?

Rollspel:
Vem Piff & Puff är.

Rollspel.nu:
Hur man själv kan hjälpa till (frågan är inte ställd så ofta, men smygreklam är alltid bra :) ), Varför dom *sätt in ett eget valt adjektiv här* moderatorerna och adminstratörerna gör som dom gör.

DoD:
Olika versioner av DoD och vad som skiljer dem åt

För att kommentera detta med "bemötandet" av ny användare:
Människan är lat, därför tror jag att det är bättre om man får själva FAQ:en för forumet man besöker första gången serverat åt sig än att behöva trycka på en link för att komma dit. Självlkart skalll det komma en förklaring till varför man inte kommer in på forumet fast man kilckat på det, och personligen tycker jag att din förklaring skulle passa bra, förutom då att den inte riktigt passar in på hur jag skulle vilja att det fungerar (när man möts av FAQ:en).
Dessutom tror jag att det skulle vara bra om man också skulle betona att det är frågor som har blivit ställda så många gånger att alla som varit med en tid blivit urleda på dem.