OK, jag låter bli att kommentera den. Det är svårt att låta bli men jag gör det.
Nya sinnen (UV/IR-syn, Eko/Sonar/Radar-"syn" t.ex), tålighet emot sjukdomar/kemiska preparat/strålning, kameleonthud, te.x.
Om man anser att Psychic är genteiskt betingad kan man ge dem viss psykisk förmåga (alá dervishes), alt. t.o.m. installera vissa psykiska förmågor direkt (telepatisk kontakt med sin grupp (om dessa klonas fram i grupp ill säga), begränsade förmågor i Farseeing path'en (ökad intuition, viss claivoyance), etc.
Begränsad förmåga till shapeshifting (kanske mer en spion-grej än ren soldatgrej), ökad uthållighet, redundanta organ (om man nu skall se på klingoner ), ökat synfält..
Överlag kan man säga att modern krigföring går ut på att inte synas medan man ser fienden först.
Detta innebär att olika varianter för att smyga respektive uppmärksamma borde vara viktiga.
Fysisk uthållighet och styrka är bra, det ger befälhavaren fler valmöjligheter när det gäller förflyttning och utrustning. Det minskar också behovet av mat och andra förnödenheter.
Kanske sänkt kroppstemperatur, det minskar både behovet av näringsintag och gör soldaten svårare att upptäcka via värmesensorer.
Mental stabilitet. En soldat som inte blir rädd eller får samvetskval är en större tillgång.
Minskat sömnbehov. Större tålighet för kyla/värme (något Bush säkert önskar att hans folk hade just nu... hehe...). Bättre mörkerseende. Bättre hörsel. Möjlighet att äta gräs och annat människor normalt inte kan smälta.
Vill man driva det längre så kommer man in på sådant som gälar, ap-starka armar, ögon i nacken, teleskopögon och sånt.
OK, jag kunde inte hålla mig.
Är det för att man behöver soldater med mer stake? Borde de inte få fler händer också då? Kan bli svårt att undvika att pinka i motvind. Vill man ge fienden penisavund? Är det för att slåss mot amazoner? Blir de inte lite väl sårbara för skrevsparkar?