Nekromanti Fakerustningar för poserande?

Renfield

Swordsman
Det är ingen som råkar veta hur man kan göra fakerustningar som dock ser hyfsat riktiga ut? Jag är inte så värst het på att smida, och det behöver inte skydda något, eftersom det endast är för syns skull..

Foggmock

Myrmidon
Aliminiumfolie, kanske? ;) [ANT]

Man bör nog vara rätt het på att smida, även om det bara är för syns skull. Jag tror att SCA:s hemsida är en bra utgångspunkt för att surfa runt dock.

Troberg

Sinister eater
Det är ingen som råkar veta hur man kan göra fakerustningar som dock ser hyfsat riktiga ut? Jag är inte så värst het på att smida, och det behöver inte skydda något, eftersom det endast är för syns skull..
Billiga hockeyskydd på sportbytestillställning och sprejfärg, eventuellt kombinerat med lite lösa bitar plast (tex OH-papper (Men tänk på miljön! Visste ni att man måste hugga ner tre fotbollsplaner plastgranar i taiwan för att tillverka en kartong OH-papper?)) eller gummi?

Borde funka fint så länge du inte försöker röra på dig alltför mycket.

Johan K

Gammal & dryg
Ta en titt på den här sidan. Jag tror att de kan ha några intressanta länkar.

Troberg

Sinister eater
Re: OH-papper? [NT]

Tja, det böjer sig prydligt, ungefär som plåt, och det har en blank fin yta som blir plåtig om man sprayar den i lämplig färg. Dessutom är det billigt och lättarbetat. Jag vet att modellbyggare använder det i liknande sammanhang.

Har inte testat det själv, men det låter rimligt.

Eleas

Hero
Re: Aliminiumfolie, kanske? ;) [ANT]

Vi provade aluminium under lajvarperioden. Sammanfattningsvis kan sägas att det inte var någon höjdare, direkt. Aluminium böjer sig för en lätt vindpust, är knivskarpt där man klippt det och har helt fel lyster.

--Björn, klippsmed

Troberg

Sinister eater
Om du är beredd att arbeta lite mer så...

...kan det vara intressant att prova ABS-plast eller lexan. Båda går att värma i ugn och forma till de former man vill. De splittras inte och tål därför _visst_ våld, speciellt lexan (så länge som smällarna inte tar på kanten). Lexan används tex i plastdetaljer i flipperspel och som skottsäkert "glas", just på grund av dessa egenskaper.

Troberg

Sinister eater
Re: Finns vart? Kostar vad? [NT]

Byggvaruhus, hobbyaffärer och sånt. Har ingen aning om pris, tror inte det är så dyrt.