Problemet med ditt rollspel har inte med rättstavning eller regler att göra. Det är för snävt och begränsat. Det är för svårt att göra varierade äventyr till spelet som det nu är. Just nu kan jag i princip bara se två: poliser spöar demonstranter och militärer spöar rebeller. De två äventyren är mycket svåra att kombinera i en och samma kampanj.
Vidare finns det i ett av de två äventyren väldigt lite motivation att fortsätta. Är man jagad rebell så kan man åtminstone fortsätta att vara jagad rebell, men efter att man är nerklubbad och aresterad demonstrant, vad gör man då? Även om man är frispringande demonstrant, vad gör man efter det?
Problemet ligger på spelarnivå. Frågan är inte varför min rollperson Dumle Demonstrant demonstrerar, utan varför jag vill spela en demonstrerande rollperson. Vad motiverar mig att göra det? Allmän vänsterfascism som måste utlevas även i rollspel när man inte hivar gatsten i Göteborg? I så fall har ditt rollspel snävare målgrupp än RaHoWa.
Det är nog något som man bör tänka på när man gör rollspel: om du inte kan komma på minst sex olika äventyr så är ditt rollspel egentligen ett eller ett par scenarier med tillhörande regler, och håller ungefär lika länge. Det har i alla fall inte jag lust att lägga ner någon tid på.