Nekromanti fakta om mitt rollspel...

han göte

Warrior
tjena..om ni inte läst mitt första inlägg om mitt rollspel så gör de.. i filen som jag har bifogat står lite korfattat om mitt rollspel och spelvärlden..så har ni några frågor så bara sicka meddelanden...och är det nåt yrke eller speciel färdighet ni tycker ska finnas med så bara skriv. om det är nått ni överhuvudtager tycker sak va med så bara skriv.....blir glad för alla svara jag får :gremlaugh:

DODswe4

Hero
Intresant konsept. Vad jag tänkte på är vad får spellaren för fördeler/nackfelar av vara ex polis? (eller vad som helst)

han göte

Warrior
inget yrke får någon speciela fördelar o nackdelar..man alla yrken har en egen händelse tabbel.och där kan det möjligt vis finnas en nackdel frö ex snut

Olle Linge

Snigel
Några frågor:

Vad är det tänkt att själva spelandet ska kretsa kring? Om du föreställer dig ett spelmöte, vad händer där? Vad är det som gör spelet spännande och engagerande?

Detta är frågor du kanske besvarat för dig själv, men jag tycker inte att det framkommer i texten. Annars är det bara jobba vidare, lycka till!

DODswe4

Hero
Okej, kan man få se denna tabbel?

Ja det är väll för och nackdelar antar jag.

Föresten lycka till med hela projectet (det tar en jävla tid att göra sådana saker)

han göte

Warrior
om du menar på ex snu så e den inte klar..och fördelar och nackdelar kommer jag lägga ut troligtvis på lördag

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ett förslag [ANT]

Läs igenom din text. Rätta alla stavfel du kan hitta (om du missar några är det inte hela världen). Posta en ny version. Som det är nu så sitter jag mest och funderar på stavfelen, mer än jag funderar på ditt spel.

En fråga bara. Är det tänkt att polisen och militären är "de onda" i spelet och att demonstranter och rebeller är "de goda"?

- Vulf

han göte

Warrior
Re: Ett förslag [ANT]

ja det är själva iden. men det beror ju på vilken sida man spelar på. om man är polis så är du ju god enligt andra poliser och politiker,

Krille

Super Moderator
Problemet med ditt rollspel har inte med rättstavning eller regler att göra. Det är för snävt och begränsat. Det är för svårt att göra varierade äventyr till spelet som det nu är. Just nu kan jag i princip bara se två: poliser spöar demonstranter och militärer spöar rebeller. De två äventyren är mycket svåra att kombinera i en och samma kampanj.

Vidare finns det i ett av de två äventyren väldigt lite motivation att fortsätta. Är man jagad rebell så kan man åtminstone fortsätta att vara jagad rebell, men efter att man är nerklubbad och aresterad demonstrant, vad gör man då? Även om man är frispringande demonstrant, vad gör man efter det?

Problemet ligger på spelarnivå. Frågan är inte varför min rollperson Dumle Demonstrant demonstrerar, utan varför jag vill spela en demonstrerande rollperson. Vad motiverar mig att göra det? Allmän vänsterfascism som måste utlevas även i rollspel när man inte hivar gatsten i Göteborg? I så fall har ditt rollspel snävare målgrupp än RaHoWa.

Det är nog något som man bör tänka på när man gör rollspel: om du inte kan komma på minst sex olika äventyr så är ditt rollspel egentligen ett eller ett par scenarier med tillhörande regler, och håller ungefär lika länge. Det har i alla fall inte jag lust att lägga ner någon tid på.