Nekromanti Fakta om Vildhjärta?

solvebring

Superhero
I tråden under pratas det om Snösaga, det är jag som där frågar lite om den kampanjen - men jag har bestämt mig för att låta den ligga i ro tills jag har ork, och lust till att spela en kampanj. Men då kom jag nu att tänka på Vildhjärta, har kollat in den en längre tid på tradition och Gamersvault. Frågan är den, till dig som spelat Vildhjärta, hur många sidor är det på, svårspelat, och hur är äventyret i sig? - Lite fakta helt enkelt, man vill ju inte slänga ut pengar på något som är för kort, för långt, eller har ett allmänt dåligt ryckte kring sig.

Rising

Vila i frid
Frågan är den, till dig som spelat Vildhjärta, hur många sidor är det på
Har den inte här, men kort.

svårspelat
Ganska. Det är inte mycket att hålla reda på, men man måste kunna underhålla sina spelare med små medel, så jag skulle vilja säga att det är ett enkelt äventyr för duktiga spelledare, men ett väldigt svårt äventyr för nybörjare.

hur är äventyret i sig?
Konstig stämning. Några kallar det för sagostämning, men jag vet inte... Det är svårt att sätta fingret på det. Man behöver vara en duktig berättare för att kunna få liv i det, lyckligtvis så får man mycket inspiration av äventyret.

Jag tycker att det är ett bra äventyr. Det blev bara sisådär när jag spelledde det, men jag gillade att läsa det och jag har inspirerats mycket till mina egna projekt. Som inledning till Snösaga tror jag dock att det är en katastrof. Mitt råd är att börja med ett helt nytt gäng när man skall börja lira Snösaga, eftersom äventyren är så olika varandra.

Nå, summan av kardemumman: Vildhjarta är ett grymt äventyr om du är en SL som kan brodera ut lite grejor själv och om du har duktiga spelare som kan agera mot varandra även om de får väldigt litet att gå på. Om du är en medel-nybörjare och har lite ovanare spelare så är det ändå värt pengarna. Om du är helt grön: Vänta tills ni blivit mer invanda.

solvebring

Superhero
Hm, det är alltid ett stort problem för mig, jag vet inte om jag är van spelledare, eller om jag är kass... Svårt det där med bedömningar. Men jag tror det ska gå vägen, jag har ändå drygt 3 - 2,5 år bakom mig med mycket, mycket spelande. Både som SL och spelare... Tack för faktan! :gremwink:

Johan K

Gammal & dryg
Frågan är den, till dig som spelat Vildhjärta, hur många sidor är det på, svårspelat, och hur är äventyret i sig?
Om du frågar mig så är det värt pengarna att lägga ut på det här äventyret.
Det är vad jag skulel kalal ett fritt äventyr, det är mycket upp till Sl:n hur du vill lägga upp det. Det finns inget som är mer rätt än något annant. Jag tycker inte alls att det var svårspelat, snarare tvärtom faktiskt. det var välldigt "lättspelat".
Sidantalet är totalt 63 sidor...
Sedan så kan du ju åxå söka på vildhjarta, så hitar du mer kommenater om det.

/ Johan k, som gått in i slackerstadiet nu.. :gremgrin:

solvebring

Superhero
Verkar vara ett bra äventyr det där. Har läst vad ni skrivit på denna tråd och dess resention. Verkar vara ett mycket stämningsfullt äventyr som det går att vrida och vända, fram och tillbaka och spela i den ordning man behagar eller som slumpen avgör. Tror jag skall slå mig på att köpa det.

Johan K

Gammal & dryg
Mycket Nöje !!

Tror jag skall slå mig på att köpa det.
Hopaps att du får en trevlig spelupplevelse när ni kör det här äventyret !!
Det känds som vi hadde de iaf när vi lirade det.

/ Johan K, som varit & lirat Spank the Monkey idag.