Nekromanti Fallna änglar

Jarl

Hero
Nässe said:
Någon som kört Kult- trilogin Fallna Änglar? Bra/ dåligt?
Woa, länge, länge sedan. För vi pratar om det här New York-äventyret va? Jag minns att det var ungefär som de flesta Kult-äventyr: rätt stämningsfullt, väldigt linjärt och tyvärr med traditionella bossfighter på slutet (särskilt del 1 och 3).

Det kräver en del av SL, som måste förbereda saker väl (utan större hjälp av boken) och se upp med nämnda bossfighter, speciellt den första kan bli *mycket* svår. Äventyret kräver också att spelarna engagerar sig en hel del i SLP:s, det kan vara något att förvarna om.

Nässe

Myrmidon
Tack!

Hittade i gömmorna hos föräldrarna och blir lite nostalgi-sugen. :gremsmile:

Jarl

Hero
Nässe said:
Tack!

Hittade i gömmorna hos föräldrarna och blir lite nostalgi-sugen. :gremsmile:
He, du får fråga om det är något specifikt du undrar över, så ska jag se vad jag minns av när jag spelade det... typ... öh '94 eller när det var.

Torbjörn.N

Veteran
Ska precis börja köra detta äventyr med min grupp... Har dock låtit dem göra något boostade karaktärer, vilket behövs för bossfighterna.

En sak jag undrar över som jag hittat under preppandet som kanske någon av er kan bistå med svar på... På sidan 25 står det att Wolf Breeder "stämmer träff med Sephiroths på Ricci, en bar på 119:e gatan senare på kvällen" men på sidan 26 står det "ett tändsticksplån från Riccis på Tionde avenyn vid 49:e gatan".

Detta är någon slags tryckfel eller tankevurpa från spelkonstruktörerna, eller är det jag som missar något?

//T

Nässe

Myrmidon
Torbjörn N. said:
Ska precis börja köra detta äventyr med min grupp... Har dock låtit dem göra något boostade karaktärer, vilket behövs för bossfighterna.

En sak jag undrar över som jag hittat under preppandet som kanske någon av er kan bistå med svar på... På sidan 25 står det att Wolf Breeder "stämmer träff med Sephiroths på Ricci, en bar på 119:e gatan senare på kvällen" men på sidan 26 står det "ett tändsticksplån från Riccis på Tionde avenyn vid 49:e gatan".

Detta är någon slags tryckfel eller tankevurpa från spelkonstruktörerna, eller är det jag som missar något?

//T
Oj, det där blir nog svårt att svara på- kan man inte bara köra på det ena eller det andra?

????

/ Nisse

Torbjörn.N

Veteran
Klart man kan :gremtongue: Nu tänkte jag mer om någon hade kommit på varför det står två olika adresser i äventyret...

Brynolf

Dum fan
Valfrihet är bara en illusion. Verkligheten är rälsad. Oavsett vart rollpersonerna går, hamnar de rätt. :gremwink:

Bosse_UBBT

Swordsman
Valfrihet är bara en illusion. Verkligheten är rälsad. Oavsett vart rollpersonerna går, hamnar de rätt.
Det här skulle jag på riktigt tycka var intressant. Lämna två motstridiga adresser till rollpersonerna. Oavsett vilken hittar de rätt. Men bara första gången de provar. Sedan är det bara det senaste adressen som leder fram. På den andra adressen finns sen något övergivet hus eller liknande.

Kanske lite för uppenbart trixande med verkligheten i det här fallet, men jag gillar sånt.

Torbjörn.N

Veteran
Har funderat lite nu och jag tror det är tryckfel. I ena alternativet anges 119e gatan och i andra 10e avenyn/49e gatan. Det ska nog helt enkelt vara 10e avenyn/119e gatan.

MEN... jag håller nog med dig, det skulle vara intressant att trixa med verkligheten lite. Det är ju trots allt KULT... Kanske kan det sen leda gruppen till de tids- och rumsmagiker som håller på att förflytta N.Y. in i Labyrinten och så hoppsan, hamnar de i Metropolis och... alla dör! :gremlaugh: *ondskefullt spelledarleende*