Re: Äventyr + fråga
Ååååkej, nu gör jag så här, om Peter, Falk, Sterre eller Svante är inne och ska läsa det här så SLUTA LÄSA HÄR - det har nämligen med ett framtida äventyr att göra /images/icons/wink.gif. Så läs inte detta för då ska jag slå Ob5T6 mot "gummidildo" för att slå er i ansiktet med den på nästa spelmöte, den är magisk och gör Ob1T6-2 (min grundskada) + Ob1T6-2 + (magi) Ob37T6 i krosskada (fast inte Svante för han är för stark). Jag menar allvar...
Sådärja, hoppas nu att min onda spelgrupp inte läser detta.
Har ni sett filmen Merlin? Den slutar så här [color:red]*!!!SPOILER WARNING!!!*</font color=red> att Mab och "The oooold ways" försvinner ut ur existensen när folk slutar tro på det. Jag har hört att Terry Pratchetts (usch...) böcker bygger på det, dessa kommer jag dock aldrig läsa. Tvi.
Min poäng är... att om alla skulle sluta tro på en religion, säg Martari, skulle Martari då försvinna? Det vill säga... skulle guden dö ut och religionen glömmas bort - därmed försvinna ut ur existensen?
Det skulle kunna bygga upp ett ganska så hårt äventyr... lite komplext kanske, men ändå. Att RPna av någon anledning ska försöka skapa en ny religion eller att RPna av någon anledning vill/ska förstöra en nuvarande (dock liten) religion.
Exempelvis kan det ligga i Daaks intresse att få bort religioner som de hatar extremt mycket, säg... öh... Dibukkulten.
Äventyrsuppslag: En av Daaks höga... nå'nting har filosoferat fram att det kan vara så som jag nämnde ovan, därför vill han få bort en liten kult, nu Dibukskulten. Han vill döda deras höga präster och omvända alla anhängare, dessutom vill han samla in alla onda Dibukartefakter... entré rollpersonerna.
Okej att det var kasst att använda Dibukskulten som exempel, varför inte hitta på en ny religion som är betydligt mindre? Det skulle bli lite mer hanterligt och inte så förödande för Mundana /images/icons/wink.gif.
Åååååch frågan:
Nu gör min magiska gummidildo Ob1T6-2 + Ob1T6-2 + Ob37T6 i krosskada.
Hur gör jag när jag får fram Ob39T6-4? Ska jag omvandla -4 till -Ob1T6 - som man gör om siffran hade varit positiv - (alltså Ob38T6) eller ska jag ha kvar -4 som det är?
Det kan bli problematiskt om någon skulle göra Ob1T6-4 i skada - på något konstigt vis - eftersom att deras skada skulle bli Ob0T6 därmed ingenting. Eller ska man kanske omvandla sådana messkador till 1 poäng smärta?
[color:red]/P|uT0NiUm</font color=red>
Point
Click
KILLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL!