Nej, det tycker jag inte
Ironisk?
Jag menar, den senast Codexen liknade ju mer en hybrid mellan PC-Gamer och Svenska Damtiding än en tidning om rollspel. Dataspelsresensionerna flödade, något som verkligen känns angeläget. Okej, visst, andra rollspel än neoGames skall ha gottom utrymme, men dataspel? Jag tror inte ens att 1% av tidningens läsare har det som huvudintresse, men enligt det här numret kan man frestas att tro att Codex redaktion ser dem som sin målgrupp. Konkurrera med PC-gamer?
Och artikeln om rollspelare och flickvänner kändes enbart löjlig. Artiklar om rollspelares sociala liv är nog INTE vad läsarna vill ha.
Nej, jag blev OERHÖRT besviken på senaste Codex. Varför denna sidhysteri? Hela tiden tjat om att det skall vara så många sidor som möjligt, men innehållet blir bara sämre och sämre. Varför ha en massa sidor då man har bra material till ett fåtal, och sedan fylla resten med, ursäkta ordvalet, men jag hittar inget bättre beskrivande, skit.
/Calle, hade avbeställt Codex om han inte behövt sammankalla föreningsstyrelsen först.