Nekromanti Fan vad najs! (D&D?)

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nu jävlar skall här diskuteras spel! En fråga bara; är det här forumet bättre lämpat för D&D-miniatures än d20 forumet? Med tanke på att D&D-minis är d20 (och Dungeons & Dragons) så är gränsen dem emellan lite vag.

- Vulf

Snow

Swashbuckler
är du säker på att detta forum kommer att vara kvar imorgon?
(eller är det bara teater... jag ska minsann gå på aprilskämtet så det stänker om det)

:gremlaugh:

Ackerfors

Alas, your rapids!
"är det här forumet bättre lämpat för D&D-miniatures än d20 forumet?"

Jag har funderat lite på det, men har inte kommit fram till något vettigt svar. Det är ju både Dungeons and Dragons och d20, men å andra sidan är det ett figurspel. Jag kan inte heller komma på något liknande exempel som går att jämföra med.
Mitt förslag blir således att ni får välja själva tills ett beslut fattats.

Vad tycker ni?

Vitulv

Jag är hyfsat säker, för jag har hört det viskas om ett tag. Om det är ett aprilskämt? Tja, jag har gått på dem förr. Men jag hoppas att det inte är det, för jag vill gärna att vi har kvar de nya forumen.

Men det här är OT och ska tas i OT-forumet. Weee!

- Vulf

Vitulv

Jag tycker att det är ok att diskutera det i d20-forumet. Där hänger många som är intresserade och kunniga vad gäller både d20-reglerna och D&D-kosmologin. D&D-minis är så pass likt rollspelet att en diskussion i d20-forumet känns naturlig och okrystad.

- Vulf

Ackerfors

Alas, your rapids!
Well...

...Då tillåter jag det tills vidare, åtminstone. Som du säger känns inte steget så långt (och om man nu verkligen vill hitta en anledning som är bättre kan man ju alltid säga att man spelar rollspelet med figgarna och reglerna till figgarna. :gremwink: ).

Rising

Vila i frid
Jag tycker personligen att Skirmish (som D&D-minis-spelet heter) borde diskuteras här och inte i d20-forumet. Ett warbandbyggande har ju egentligen inte ett skit med rollspelande att göra, och detsamma kan sägas om taktik, nya coola minisförmågor och liknande. Det har ungefär lika mycket med d20 att göra såsom Drakborgen har med DoD att göra.

Om man däremot vill skriva något om pjäserna i sig, såsom det inlägg du skrev när den första bilden på Beholdern offentliggjordes, och såsom ditt inlägg om killen som målade sina egna minisgubbar, då är det plötsligt relevant både för rollspelare och minisspelare, och om det handlar särksilt mycket om D&D-universat (såsom inlägget om Beholdern) så kan det kanske vara lämpligast att publicera det på d20-forumet. Tillräckligt lämpligt, iaf.

Om jag kommer skriva någon matchrapport i framtiden, så kommer jag iaf definitivt att göra det här, och det är också här på spelforumet jag vill läsa dem. I mina ögon hade de aldrig egentligen på d20-forumet att göra, och vi var ju lite busiga som postade dem där in the first place.

Organ

Out of time, out of mind
[ QUOTE ]
är du säker på att detta forum kommer att vara kvar imorgon?

[/ QUOTE ]
Eller är de så sluga att de lägger lägger premiärdagen för nått som bara stinker aprilskämt lång väg på just 1 April, med den skruven att det faktiskt är sant, vilket blir ett slags aprilskämt i sig eftersom att alla tror att det ska visa sig inte stämma.

/Anders (förvirrad :gremconfused: men road :gremgrin:)

Vitulv

och vi var ju lite busiga som postade dem där in the first place.
Vad kan jag säga? Stay rude, stay rebel...

- Vulf

Vitulv

...stay rebel, stay sharp!

:gremlaugh:

Edit; med andra ord, Ja! (fast det är OT och det har vi ett eget forum till nu för tiden)

EchonCique

Hero
Yyrk tycker till

Det här sattyget med miniatyrer är tyvärr hårt knutet till d20. Jag har aldrig fallit för den sortens produkter som försöker skapa ett beroende som sedan får ungdomen att spendera alldeles för mycket pengar på produkten ifråga. Kruxet är ju att d20 i grunden, som jag ser det är värt att påpeka, är ett figurspel med extra krams som gör det möjligt att spela rollspel med det.

Därmed faller D&D Minis in under båda forumen, men om man verkligen vill renodla d20 och D&D skall D&D Minis hanteras här och allt kring rollspelet postas i d20 forumet. Men som sagt, även jag finner era matchrapporter roande och kommer läsa dem oavsett vilket forum de postas i. Allt jag begär är att jag slipper spendera mina surt förvärvade pengar på minis, mkai? :gremsmile:

EchonCique

Hero
Eller är de så sluga att de lägger lägger premiärdagen för nått som bara stinker aprilskämt lång väg på just 1 April, med den skruven att det faktiskt är sant, vilket blir ett slags aprilskämt i sig eftersom att alla tror att det ska visa sig inte stämma.

Så innerligt elakt av oss redaktörer att delta i diskussionen i alla tre forum som är nyskapade eller nyöppnade just idag då :gremsmile:.