Nekromanti Fantastiska platser (högnivåfantasy revisited)

Rosen

Myrmidon
Vad jag är ute efter nu är fantastiska platser. Jag har ingen som helst fantasi, tydligen, så jag ber er om hjälp.

Tja, jag brukar rita såna ibland. (tänka...) Här är en som jag kom på på rak arm:

--
Åke

Dimfrost

Special Circumstances
Eftersom Feliaths idéer fick mig att tänka på lord Dunsany kom jag på en egen: Världens kant. Någonstans långt ut i väster tar världen slut i ett väldigt stup innan tomheten var vid. Flockar av små drakfåglar flyger fram och tillbaka över kanten, och bygger nästen i klippväggen, och eremiter och magiker bor i torn med utsikt mot andra sidan. Knippen av gigantiska pelare är världens allra yttersta utposter: kanske fortsätter raden med pelare ut i tomheten, men de inre är bebodda av religiösa fanatiker som bygger utsirade tempelkammare och mångkantade bibliotek.

Och så vidare. Jag tror man lätt skulle kunna basera en hel kampanj eller ett helt rollspel på trakterna kring Kanten.

/Dimfrost, ska åka dit när han väl hittar rätt biljettstånd

Robban

Hero
Bara för att så ger jag dig helt enkelt ett boktips: Gardens of the Moon - Steven Erikson

Killen vet hur man beskriver platser så att de känns verkliga, och mer high fantasy kan man fan inte begära, känns det som. Väldigt episkt. Fortsätter i Deadhouse Gates, Memories of Ice och House of Chains (har kommit en femte bok också, men vet inte vad den heter).