Nekromanti Fantastiskt bildgalleri! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hittade av en slump (Google FTW!) Sue Whites bildgalleri.

Fantastiska rekonstruktionsbilder av arkeologiska fynd, fornborgar, romerska städer (i Storbritannien, främst Norfolk) och normandiska borgar.

Utmärkt inspirationsmaterial för den som är inne på järnålder och/eller tidig medeltid.

(Och det tog ett tag innan jag bestämde mig för att posta här snarare än i det generella kulturforumet – men jag tycker definitivt att detta platsar som rollspelsspecifikt inspirationsmaterial. Det är faktiskt inte så lätt som man kan tro att hitta »rätt« forum för sina inlägg.)

Johan K

Gammal & dryg
De var mycket vackar ja, det håller jag med dig om. Skulle mycket väl kunna tänka mig att bara printa ut den, sätta dem på en ram & sedan ha dem på väggen.

Rickard

Urverk speldesign
Jättebra till stofilerna på forumet, så att de får återuppliva gamla minnen. :gremwink:

/Han som önskar att han kunde teckna

Feliath

Swashbuckler
Awesome! Fast...

...är det något vaj med galleriets bildräkningsfunktion, eller går jag miste om hundratals balla teckningar? Det står att det är en tre-fyrahundra bilder i vissa gallerier, men jag ser bara runt tio, och inte kan jag hitta någon hoppa-vidareknapp heller. :gremfrown:

/Feliath — antar det förra, ty inte ens en våldsam antiknörd lär kunna teckna trehundra bilder av ett och samma romerska fort

neowyn

Swordsman
Re: Awesome! Fast...

jag reagerade på samma sak, så jag hoppas att det är räknaren som inte vill.