Nekromanti Fantasy AGE RPG?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag fick nyss upp ögonen för det här via Will Wheatons Titansgraveserie på youtube. Vad jag har förstått är Fantasy AGE ett rent regelsystem utan värld, och världen Titansgrave säljs separat. Vad jag undrar över är om någon tittat på Fantasy AGE och vad de har för uppfattning om det systemet? Det ska tydligen i princip vara systemet från Dragon AGE, men fristående och lite uppdaterat.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ah, tackar! Jag hade svårt att hitta något så här detaljerat om spelet. Jag tyckte mig ha läst i ett annat inlägg jag hittade att det skulle ha släppts i maj, men det kan ju varit en tidig uppskattning från tidigare jag snubblade över.

Men det förklarar varför jag inte hittar det på några svenska spelsidor =)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Samma system ska anpassas till nya utgåvan av Blue Rose och där blir det nån mer psykiska krafter än traditionell magi.

Anyways: det är ett rätt traditionellt hyfsat lättviktig system som känns lite gammaldagsenkelt med en trevlig krydda i och med stunts (slår du par på dina 3t6 så får du så många poäng som den olikfärgade tärningen visar som du kan köpa effekter för, typ knuffa omkull,göra extra skada eller ignorera rustning för att ta några stridsexempel).

Jag kan tycka det fyller ungefär samma sorts funktion som D&D5 men är lite enklare och, i Dragon Age-tappningen i alla fall, lite mer gritty.

Spelar gärna mer med de reglerna.

nyvinter

Illustrationist
Tror maj var ursprungstanken men de ångrade sig och ville släppa det när det samtidigt som en Titansgrave, och då blev det Gencon för att ge mer tid för tryckningen — något som i Green Ronins fall brukar vara deras flaskhals.

Förutom Titansgrave, kommer FAGE användas i Blue Rose och ett ännu hemligt tillkännagivande som GR är eld och lågor över.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Okej, det här är ärligt talat ett spel som, tillsammans med Titansgrave, börjar göra mig lite uppspelt. Det händer inte så ofta =) Vi får se hur länge det håller.

Arfert

Facit
Jag är glad att de gör en version som är frikopplat från Dragon Age. Blev genast mer intresserad.