Nekromanti Fantasy Craft?

Arfert

Facit
Nån som vet nåt mer om Fantasy Craft ? Hur systemet funkar? Bara en fantasyversion av SpyCraft?

EDIT: Hittade ett rollformulär på nätet; ser ut som ett uppsnyggat och lätt förenklat D&D3.5-formulär, fast med lite mer inriktning på "vanliga färdigheter" också, inte bara strid...

Big Marco

Läskig
Jag är Crafty Games-fanboi men generellt så har SpyCraft v2.0 (som FC bygger på) regler för ALLT. ALLT!

Jag har aldrig sett ett mer detaljerat spel någonsin. Dock snyggt och modulärt, men verkligen regler för allt.

Gillar man det så är det kanon. Själv blev jag lite ... utmattad av SpyCraft V2.0 och har ännu inte orkat spela det.

Arfert

Facit
tja, då kanske det är värt att ta en titt på, om inte annat för referensbiblioteket... Förmodligen skaffa SpyCraft också...

Storuggla

Champion
"Gillar man det så är det kanon. Själv blev jag lite ... utmattad av SpyCraft V2.0 och har ännu inte orkat spela det."

Dito. Jag läste det, gillade det men att använda alla reglerna.. urg nej aldrig i livet. Visst, alla biljakter kanske inte behöver använda chasereglerna, men herrejesus...
Dock är det ett sådant spel som bara ylar om att det vill spelas. Om man bara skulle orka.

Storuggla, older and bolder

Storuggla

Champion
Jag vet inte mer om Fantasy Craft än att det ska vara som Spycraft fast för fantasy. Och Spycraft är egentligen ett spel för nutids och framtidslir. Med eller utan spioner. Det är utan tvivel det mest solida d20-systemet. Men det är tjockt. Mycket tjockt. Och mycket... mycket. Om du vill kan du spana in mitt ex vid tillfälle. Jag skulle gladeligen spela det eller spelleda det om jag hade folk som kunde reglerna bra nog att... ja... använda dem.

Storuggla, danskt radband

Arfert

Facit
Bara ett spel är schysst upplagt så har jag inga problem med att det är tjockt... D&D4 sulle ju vara sjukt tjockt om de publicerat core-reglerna i en enda bok, till exempel...