Nu har jag inte lirat så mycket rollspel sedan förra hösten, och det var då – i höstas – jag senast
spelade Fantasy!. Då körde jag på orientalisk setting a la arabiska nätter-fantasy-ish och dylikt. Det vill säga fläskiga marknadsstäder, vita stenhus, vackra palats, livsfarlig slum, brännheta öknar, karga stenlandskap, flygande mattor, magiska grottor, pyramider, mumier, nomader, kameler, kaffe, opium, onda trollkarlar i snygga turbaner osv. Kort sagt det mesta jag tycker är coolt med stereotyp orient runt mellanöstern utan att för den delen låsa mig till det – naturligtvis har jag mixat det med allt annat coolt som jag tycker passar där, svensk som tyskt som asiatiskt; eller vad man nu kan tänka sig. Därav har jag inte tagit hänsyn till verkligheten överhuvudtaget, utan har skapat mitt eget orientaliska lapptäcke.
... Tror nog att jag gärna lirar vidare i den settingen när jag lirar F! härnäst.
Varför?
För att jag tycker det är coolt som fan med just stereotyp orientalisk saga. Bara flygande mattor och kameler är svincoolt!
... Dessutom har jag nästan bara spelat »västerländsk» fantasy förut, så det är skönt med miljöombyte.