Nekromanti Fantasy massavrättningar

Anarchclown

Swashbuckler
Defenstrering är alltid det rätta svaret. Tvinga folk upp för trappen i kyrktornet. Knuffa ut dem en efter en. Vid kyrkans ingång ligger en stor hög med lik. Några är döende men stönar fortfarande eftersom de landat på andra som föll före dem.

Korpen

Hero
God45;n101218 said:
Jag behöver, i ett spel jag spelleder, avrätta en stad. Så ett par hundra människor. Men vad jag vill göra är att ha ihjäl dem samtidigt. Begrava dem levande tar för långt tid och magi kommer inte kännas otrevligt nog eftersom det inte är verkligt... Jag funderar på att bränna dem till döds men jag vet inte...

Men har ni något bättre förslag tar jag gärna emot det :)
Förstår inte riktigt problemet, det är väl bara att det görs som det alltid gjorts (t.ex Magdeburg 1631, Rwanda, Kiev 1240, Baga 2015, det finns hur många exempel som helst); man stormar in med sina trupper och slår ihjäl allt som rör sig med svärd, yxor machetes, klubbor eller vad man nu har för vapen. Eller är det superviktigt att precis ingen undkommer?

Ram

Skev
Jag har sett i någon film någonstans att man knöt en blöt läderrem runt halsen på någon och den drogs ihop när den torkade.

God45

#PrayersForBahakan
Korpen;n101485 said:
Förstår inte riktigt problemet, det är väl bara att det görs som det alltid gjorts (t.ex Magdeburg 1631, Rwanda, Kiev 1240, Baga 2015, det finns hur många exempel som helst); man stormar in med sina trupper och slår ihjäl allt som rör sig med svärd, yxor machetes, klubbor eller vad man nu har för vapen. Eller är det superviktigt att precis ingen undkommer?
Det är viktigt att det är estetiskt tilltalande för mig genom att vara så otrevligt och systematiskt som möjligt :) Den systematiska delen förstärker mitt tema så jag kan inte bara ha alla inspringandes och hackandes.

Robert

Warrior
Krille;n101238 said:
"Four thousand throats can be cut in one night by a running man."
– Klingonskt ordspråk.

Antag att det är försvarslösa level 0 commoners. En normalkompetent äventyrare anställd av ostindiska kompaniet borde kunna ha ihjäl en per runda utan problem. Räkna med en halvtimme att fösa ihop byborna. Då är det trettio minuter kvar. Det är 360 rundor. Har man ett antal medhjälpare som drar fram byborna en efter en och håller resten infösta i en lada så krävs det alltså bara en enda person att choppa ihjäl dem i relativt lugn takt.
Man undrar ju lite hur den där enda personen mår och drömmer om på nätterna.

Om du är tydlig i ditt berättande kan det fungera att ondingarna går in och slår ihjäl alla för hand om det framgår att det är organiserat, effektivt samt att det har gjorts förut. T.ex att man vallar invånarna in i flaskhalsar och där har ihjäl dem på ett effektivt sätt, t.ex. genom att elda upp dem. Dessutom koordinerat på flera platser samtidigt.