Nekromanti Fantasy massavrättningar

God45

#PrayersForBahakan
Jag behöver, i ett spel jag spelleder, avrätta en stad. Så ett par hundra människor. Men vad jag vill göra är att ha ihjäl dem samtidigt. Begrava dem levande tar för långt tid och magi kommer inte kännas otrevligt nog eftersom det inte är verkligt... Jag funderar på att bränna dem till döds men jag vet inte...

Men har ni något bättre förslag tar jag gärna emot det :)

.113

Swashbuckler
Nån sorts massjukdom, t.ex. pest är kanske för långsamt verkande? Men å andra sidan effektfullt eftersom du kan låta spelarna gå omkring och bara nämna i förbifarten hur de hostar hit och dit lite här och där, efter ett tag kommer de ju börja undra och när folk börjar massdö kommer de ju känna en viss panik över den där dryge köpmannen som nös dem i ansiktet. Den kan ju vara dittskickad med enkom liksom.

Men du vill ha något rent specifikt avrättning så man märker att det är gjort som det eller? Mass hängning är ju om inte annat avskräckande för andra som måste dit. Från murar, från varje fönster i varje byggnad osv.. Men det tar ju en del tid, och rep. Massor med rep.

God45

#PrayersForBahakan
.113;n101221 said:
Nån sorts massjukdom, t.ex. pest är kanske för långsamt verkande? Men å andra sidan effektfullt eftersom du kan låta spelarna gå omkring och bara nämna i förbifarten hur de hostar hit och dit lite här och där, efter ett tag kommer de ju börja undra och när folk börjar massdö kommer de ju känna en viss panik över den där dryge köpmannen som nös dem i ansiktet. Den kan ju vara dittskickad med enkom liksom.

Men du vill ha något rent specifikt avrättning så man märker att det är gjort som det eller? Mass hängning är ju om inte annat avskräckande för andra som måste dit. Från murar, från varje fönster i varje byggnad osv.. Men det tar ju en del tid, och rep. Massor med rep.
Pest är för långsamt tyvärr, annars är det nasty nog. Hängningar är för individuellt på något sätt känns det som.

.113

Swashbuckler
Alltså att brinna ihjäl måste ju vara bland det jävligaste som kan hända, som tar någorlunda lång tid och så.. Det är nog svårt att "klå" på naturlig väg.

nyvinter

Illustrationist
Terrorinvasion av något slag, armén försvinner sedan vidare eftersom staden var inte viktig nog att behålla. Då har du dessutom en massa slaktade personer som ligger och ruttnar över hela staden. Detta kan kombineras med att viktiga byggnader belägras och tänds eld på.

CapnZapp

Myrmidon
Ge oss mer info...!

Vem vill avrätta den lilla byn? (Eftersom det ger oss inspiration till the look'n'feel av hur det ska gå till)

Hur snabbt måste det gå?

Ska RP bevittna händelsen? Varför är de isåfall immuna?

...

God45

#PrayersForBahakan
CapnZapp;n101227 said:
Ge oss mer info...!

Vem vill avrätta den lilla byn? (Eftersom det ger oss inspiration till the look'n'feel av hur det ska gå till)

Hur snabbt måste det gå?

Ska RP bevittna händelsen? Varför är de isåfall immuna?

...
Mer eller mindre kommer det vara Ostindiska Kompaniet som gör det.

Det måste gå att göra på typ en timme.

De kommer, beroende på deras val, antingen vandra in i situationen precis före, medan den pågår eller precis efter.

Vimes

Sillkung
Samla allt folk i byn. Fös in dem i kyrkan och bränn ner den. Så hade jag gjort om jag skulle ha ihjäl en massa folk på medeltiden.

Krille

Super Moderator
God45;n101218 said:
Jag behöver, i ett spel jag spelleder, avrätta en stad. Så ett par hundra människor. Men vad jag vill göra är att ha ihjäl dem samtidigt. Begrava dem levande tar för långt tid och magi kommer inte kännas otrevligt nog eftersom det inte är verkligt... Jag funderar på att bränna dem till döds men jag vet inte...

Men har ni något bättre förslag tar jag gärna emot det :)
"Four thousand throats can be cut in one night by a running man."
– Klingonskt ordspråk.

Antag att det är försvarslösa level 0 commoners. En normalkompetent äventyrare anställd av ostindiska kompaniet borde kunna ha ihjäl en per runda utan problem. Räkna med en halvtimme att fösa ihop byborna. Då är det trettio minuter kvar. Det är 360 rundor. Har man ett antal medhjälpare som drar fram byborna en efter en och håller resten infösta i en lada så krävs det alltså bara en enda person att choppa ihjäl dem i relativt lugn takt.

God45

#PrayersForBahakan
Krille;n101238 said:
"Four thousand throats can be cut in one night by a running man."
– Klingonskt ordspråk.

Antag att det är försvarslösa level 0 commoners. En normalkompetent äventyrare anställd av ostindiska kompaniet borde kunna ha ihjäl en per runda utan problem. Räkna med en halvtimme att fösa ihop byborna. Då är det trettio minuter kvar. Det är 360 rundor. Har man ett antal medhjälpare som drar fram byborna en efter en och håller resten infösta i en lada så krävs det alltså bara en enda person att choppa ihjäl dem i relativt lugn takt.
Jag måste älska den fruktansvärda brutaliteten och envisheten i den här metoden :D

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Sammla ihop all invånarna i den lilla byn. Fös ihop dem i lastrummet på ett skepp. Sänk skeppet en bit ut till havs.

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster;n101245 said:
Sammla ihop all invånarna i den lilla byn. Fös ihop dem i lastrummet på ett skepp. Sänk skeppet en bit ut till havs.
Mitt på kontinenten tyvärr.

Mutanten

Hero
Vimes;n101231 said:
Samla allt folk i byn. Fös in dem i kyrkan och bränn ner den. Så hade jag gjort om jag skulle ha ihjäl en massa folk på medeltiden.
Det är en trovärdig massaker. Men varför inte låta åtminstone en person överleva massakern?

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
- Jaga dem över ett stup, mammut-style.

- Samla dem på torget, släng till dem tio vässade käppar och säg till dem att de nu ska slåss mot varandra och att sista man/barn/kvinna som står upp kommer att få sitt liv och sin frihet.

Vimes;n101231 said:
- Om du behöver hjälp med att föreställa dig hur det här skulle se ut, ta och se ??? ? ?????? (världshistoriens bästa (anti-)krigsfilm) som har några riktigt vidriga scener. (Tyskarna körde den här metoden i Vitryssland under VK2).

Snow

Swashbuckler
Låt dem göra det mot varandra. Här är en yxa, hugg ihjäl varandra. Den som vägrar går ett mycket mycket värre öde till mötes. Magisk tortyr, själen äts av en demon och man döms till evigheten i dödsgudens pinohålor. Börja med en uppstudsig typ och statuera exempel. Sen ger man yxan till nästa person.

Det är absolut inte det mest praktiska sättet. Men det är sjukt sadistiskt och när rollpersonerna hittar stället efteråt lär de undra hur det gick till.

Ulfgeir

Swashbuckler
God45;n101243 said:
Jag måste älska den fruktansvärda brutaliteten och envisheten i den här metoden :D
Menar Aztekerna hade ju gjort människooffer på industriell skala vid en av deras pyramider. Så är det flera personer som utför dåden så..

/Ulfgeir

anth

Vetefan
Måste det vara mord?
Naturkatastrofer är annars väldigt effektiva på att ta död på människor. Vulkanutbrott (Pompei), jordbävningar (San Fransisco 1906), tsunamis (juldagen 2004), meteornedslag (Tunguska).