Nekromanti [Fantasy!] Nya Husregels förmågor.

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Hade du tänkt att det finns utrymme för kommenater i tråden eller ska det bara listas coola förmågor?

Om det senare tar jag bara bort detta senare. Min fråga: Ska ryttare och dubbelhänt kunna öka i nivå?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Zimith said:
Om det senare tar jag bara bort detta senare. Min fråga: Ska ryttare och dubbelhänt kunna öka i nivå?
Bra fråga - samtidigt skulle jag svara spontant med en motfråga: Gör inte alla förmågor det?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
solvebring said:
Zimith said:
Om det senare tar jag bara bort detta senare. Min fråga: Ska ryttare och dubbelhänt kunna öka i nivå?
Bra fråga - samtidigt skulle jag svara spontant med en motfråga: Gör inte alla förmågor det?
Ja, det gör dom som default.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,344
Location
Malmö
Vandöd: Du kan inte dö av vanliga vapen, och är ej heller mänsklig. Om du når dödas hamnar du i en slags koma och läker 1 KP på en natt(eller dag), därefter läks din KP och TKP som normalt. Medan du läker dina vanliga KP efter dödsfall ser du tydligt ut som en groteskt varelse (välj i samråd med SL detta) och vanliga människor kommer instinktivt att försöka attackera och döda dig. När du läkt till fullo återfår du ett någorlunda mänskligt utseende, tills du "dör" igen. Du har dessutom (minst) en svaghet baserat på något som gemene man med viss ansträngning kan få tag på (några exempel är silver, hagtorn, vitlök). Om du dödas med någonting byggd runt denna svaghet så dör du permanent. Vapen med din svaghets föremål gör 1T mer i skada mot dig.

Fler nivåer i denna förmåga ökar antal KP du läker med 1, till som mest ditt maximala. Du tar även +1T i skada per nivå från dina svagheter, eller får en ny svaghet (samråd med SL).

Hrm. Behöver mer jobb.
 

Davaeorn_UBBT

Veteran
Joined
28 Apr 2010
Messages
12
Location
Linköping
Funderat på nåt i stil med djurfrände/familiarus som ger en lojal följeslagare i form av ett djur som kan ge en bonus tärning på lämlig färdighet, t.ex. spåra om det är en jakthund eller att upptäcka saker om det är en jaktfalk, kanske på magi om det är en magisk följeslagare.
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
BOKLÄRD
Du har studerat vid någon sorts högre institution och snappat upp diverse bitar information. Varje nivå ger +1T till exempelvis Intelligensslaget när det gäller att veta eller komma ihåg saker som du kan ha läst dig till.

Intelligens + Boklärd för att känna till historia, sägner, särskilda kulturer
Närvaro + Boklärd för att identifiera skrivtecken eller känna igen en folkdräkts ursprung

Kommentar: Intelligens rakt av är hur smart en Rollperson är, medan Boklärd indikerar att Rollpersonen faktiskt har studerat, har läst sig till en uppsjö olika sorters kunskaper i någon sorts systematisk skolgång. Kanske var han bara en student vid ett universitet eller annat lärosäte, eller så passade hon på att smygläsa trollkarlens böcker medan hon städade. Ökar man Boklärd, indikerar detta kanske att man alltid fortsätter att studera böcker och skrifter man kommer över, eller samtalar med andra Boklärda.
 
Top