Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Laowai

Hero
Bassejr said:
STARTSCEN

Det har blivit lite snack om startscen här. Vad tror folk skulle vara en bra startscen? Vad skulle era respektiva karaktärer göra i den startscenen? Kom gärna med egna förslag, men annars är ideer som dykt upp, från er och mig, ett bröllop, den klassiska pubben, eller en Marknad.

What do you say?
Ett bergspass, båda grupperna hör kalabalik längre fram och ser en vagn som blir överfallen av banditer. Båda grupperna kommer till undaättning och efter striden träffas vi :gremsmile:

Cissi

Up to no good.
Bassejr said:
STARTSCEN

Det har blivit lite snack om startscen här. Vad tror folk skulle vara en bra startscen? Vad skulle era respektiva karaktärer göra i den startscenen? Kom gärna med egna förslag, men annars är ideer som dykt upp, från er och mig, ett bröllop, den klassiska pubben, eller en Marknad.

What do you say?

Hm... magikerna och den värdelöse bodyguarden blir överfallna och blir räddade av tjuven och hennes muskler?
Så, tadaa! Ni behöver magi, vi behöver muskler, kärlek vid första ögonkastet.

Vad gör svenbanan? Är han med? Iskaral backade ju ur... är vi fler?

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
Bassejr said:
STARTSCEN

What do you say?
Ett bergspass, båda grupperna hör kalabalik längre fram och ser en vagn som blir överfallen av banditer. Båda grupperna kommer till undaättning och efter striden träffas vi :gremsmile:
Problemet är att jag är kopplad till både Recca och laowais karaktärer ocg Cissis karaktär från början.

Så jag kommer vara i gruppen med Cissis karaktär men har bestämt att möta upp med Thagrim och dotter längre fram. Funkar det?

Cissi

Up to no good.
God45 said:
Laowai said:
Bassejr said:
STARTSCEN

What do you say?
Problemet är att jag är kopplad till både Recca och laowais karaktärer ocg Cissis karaktär från början.

Så jag kommer vara i gruppen med Cissis karaktär men har bestämt att möta upp med Thagrim och dotter längre fram. Funkar det?
Meeen... Jag vet ju inte att du är kopplad till mig. Du och din grupp räddar de där magikerna och deras livvakt och det visar sig att hon är... jag. Då kommer det an på dig att övertala din grupp om att: jo, vi måste nog ha magikerna med oss! De kommer inte klara sig och sina nackar i den stora världen med den där livvakten. Någon borde skydda dem från henne. :gremwink:
Vi inser att vi behöver era muskler och får du bara orcherna att gå med på det så är saken biff. :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Cissi said:
God45 said:
Laowai said:
Bassejr said:
STARTSCEN

What do you say?

Meeen... Jag vet ju inte att du är kopplad till mig. Du och din grupp räddar de där magikerna och deras livvakt och det visar sig att hon är... jag. Då kommer det an på dig att övertala din grupp om att: jo, vi måste nog ha magikerna med oss! De kommer inte klara sig och sina nackar i den stora världen med den där livvakten. Någon borde skydda dem från henne. :gremwink:
Vi inser att vi behöver era muskler och får du bara orcherna att gå med på det så är saken biff. :gremsmile:
Varför har vi med oss nån som är usel då? <.<

Det måste ni komma på för varken orchen eller halv-orchen sysslar med välgörenhet.

Laowai

Hero
Recca said:
Cissi said:
God45 said:

Varför har vi med oss nån som är usel då? <.<

Det måste ni komma på för varken orchen eller halv-orchen sysslar med välgörenhet.
För att Thagrim ska kunna ge tionde på sitt loot till en helare, och för att kunna få spöa Wernner i antal mord på oskyldiga monster!

God45

#PrayersForBahakan
Halv-alvven sysslar däremot 100% med välgörenhet och kommer dra med livvakten oavsett vad någon annan säger :gremwink:

Laowai

Hero
God45 said:
Halv-alvven sysslar däremot 100% med välgörenhet och kommer dra med livvakten oavsett vad någon annan säger :gremwink:
Och Thagrim kommer att vara där Wernner är. Inget snack.

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
God45 said:
Bro fist-bump :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Laowai said:
God45 said:
Bro fist-bump :gremsmile:
Ayli är ett åskmoln av irritation och ilska över att hennes ledarskap blir överkört av idioterna.

cyberbanan

Veteran
Hallåj.

Har jag fattat det rätt, ser gruppen hittills ut så här?

God45: halvalv (krigare)
Laowai: orch (krigare)
Recca: halvorch (tjuv)
Cissi: orch/alv/människa (legoknekt)
Mårten: människa (trollkarl)
Cassius: människa (trollkarl)

Vad kan behövas till denna grupp egentligen?

Kanske kunde jag vara nån tjomme som jobbat åt Cassius familj ute i träsket och bestämde mig för att följa med när trollkarlen gav sig av ut i vida världen... Jag tänker mig en tjomme som spenderat hälften av sitt liv ute i träsket jagandes bisamråttor, och greja med vildmarksprylar. Andra hälften har han smugit runt inne i herrgården och ställt till med bus och jävelskap.

Eller kanske det behövs nån slags präst/cleric/healer?

Jag har alltså inte regelboken, men däremot den där epub-grejen. Klarar man sig med den?

Är det tänkt att själva spelandet ska dra igång nästa vecka eller hur var det sagt?

Bassejr

Hero
Det är ungeffär så gruppen ser ut, ja.

Såhär, tänk vilken sorts karaktär DU vill spela först. Det kanske inte är ultimalt att spela ytterligare en min-maxad tank med inget förutom en väldig massa KP, men om du hemskt gärna vill det kan vi säkert jobba in dig på något sätt ändå.

Jag tror att det räcker, men annars är boken väldigt prisvärd och inte specielt svår att få tag på. Och det är ett av mina favoritsystem någonsin.

Och ja, jag planerar att ha ett färdigt första äventyr att sätta igång här i mitten/slutet av nästa vecka, om inte allt för många protesterar.

God45

#PrayersForBahakan
svenbanan said:
Hallåj.

Har jag fattat det rätt, ser gruppen hittills ut så här?

God45: halvalv (krigare)
Laowai: orch (krigare)
Recca: halvorch (tjuv)
Cissi: orch/alv/människa (legoknekt)
Mårten: människa (trollkarl)
Cassius: människa (trollkarl)

Vad kan behövas till denna grupp egentligen?

Kanske kunde jag vara nån tjomme som jobbat åt Cassius familj ute i träsket och bestämde mig för att följa med när trollkarlen gav sig av ut i vida världen... Jag tänker mig en tjomme som spenderat hälften av sitt liv ute i träsket jagandes bisamråttor, och greja med vildmarksprylar. Andra hälften har han smugit runt inne i herrgården och ställt till med bus och jävelskap.

Eller kanske det behövs nån slags präst/cleric/healer?

Jag har alltså inte regelboken, men däremot den där epub-grejen. Klarar man sig med den?

Är det tänkt att själva spelandet ska dra igång nästa vecka eller hur var det sagt?
Du har fått gruppens uppläg rätt :gremsmile:

Jag vet inte om en av trollkarlarna är en helare eller inte... Men både en tjuv och en helare låter coolt.

E-pub versionen funkar för att göra allt utom magi men magi måste man ändå snacka med GM:en om för att få rätt i det här systemet så vill du ha magi så släng ett PM till Bassejr.

Tänkte de spela människa? Vi är ganska exotiska redan så lite fler folk som kan smälta in är inte fel :gremsmile:

mårten1

Swordsman
Jag tror att det räcker, men annars är boken väldigt prisvärd och inte specielt svår att få tag på. Och det är ett av mina favoritsystem någonsin.
Det verkar bara ta tid :gremsmile:
Beställde i söndags, de drog pengarna i fredags men inte fått något mail än... meh!
Men jag är game att starta i slutet av nästa vecka, vill bara få grundboken så man kan läsa på lite om magisystemet :gremsmile:

cyberbanan

Veteran
Jag tänkte försöka klara mig utan att köpa några grejer i nuläget. Eftersom jag inte hade tänkt spela magiker borde det ju vara lugnt dårå.

Jag försöker spinna ihop en liten bakgrund till min filur då, så får vi se vart det landar. Men människa hade jag väl tänkt mig.

God45

#PrayersForBahakan
svenbanan said:
Jag tänkte försöka klara mig utan att köpa några grejer i nuläget. Eftersom jag inte hade tänkt spela magiker borde det ju vara lugnt dårå.

Jag försöker spinna ihop en liten bakgrund till min filur då, så får vi se vart det landar. Men människa hade jag väl tänkt mig.
Trevligt :gremsmile: Ser fram emot att se din karaktär. Och att dö tillsammans i en grotta i post 3 eller så :gremwink:

Laowai

Hero
God45 said:
svenbanan said:

Trevligt :gremsmile: Ser fram emot att se din karaktär. Och att dö tillsammans i en grotta i post 3 eller så :gremwink:
Du vet att Thagrim kommer att tepåsa Wernner då va? :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Laowai said:
God45 said:
svenbanan said:

Varför tror du att du överlever? :gremtongue: Det här är old school:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nGHhqV_QhzE&feature=player_detailpage#t=20s"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/nGHhqV_QhzE&feature=player_detailpage#t=20s" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

No one here gets out alive, now
You get yours, baby
I'll get mine

:gremwink:

Laowai

Hero
God45 said:
Laowai said:
God45 said:
svenbanan said:

Varför tror du att du överlever? :gremtongue: Det här är old school:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nGHhqV_QhzE&feature=player_detailpage#t=20s"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/nGHhqV_QhzE&feature=player_detailpage#t=20s" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

No one here gets out alive, now
You get yours, baby
I'll get mine

:gremwink:
*Ser framför sig en tepåstävling till döden om de båda skulle bli svårt sårade samtidigt*