Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Laowai

Hero
Mina stats

Thagrim:

Orch.

Fysik: 7 (Sjukt stor)

Motorik: 1 (frontline fighter, vem behöver avståndsvapen)

Intelligens: 1 ('o need smarts?)

Närvaro: 3 (Han har ändå varit befäl.)

Kp: 13

Mana: 2

TKP: 8 (glömde en extra för stridsvana)

Förmågor:

Kliva ur vägen: Thagrim insåg tidigt att det bästa sättet att överleva en strid var att inte stå ivägen för farliga saker. +1 i försvar

Sikta på mjukdelarna!: Thagrim har dessutom fattat att folk dör snabbare om man slår hårt på grejjer de behöver. Typ inre organ. +1 attack

Järnsnigelstil: Thagrim har tränat hos den bäste. En halvlängsman som i en liten grotta uppe i bergen tränade honom i mördandets brutala konst. +1 attack med svärd

Stridsvan: Thagrim har slagits nästan hela sitt liv, och det har lärt honom ett och annat. Typ att vart man ska försöka ta emot smällar, och att det är smart att lura sin fiende att han har något bakom sig, för att sedan huvva honom i nacken.

+1 tkp och +1 på attack.

(Alltså: Ducka, Sköldtränad, Fäktning, Stridsvana, Slår Hårt.)

Rustning

Metallrustning: +2

Sköld: +3

Vapen

Svärd: +3

Kortsvärd: +2

Kastspjut +3

Diverse äventyrarutrustning, typ rep, facklor, flinta och stål, tält, bädd att sova på. That sort of thing.

Recca

Femme Fatale
Bassejr said:
Recca said:
Bassejr said:
Recca, du får +1 om du ska skrämma någon genom att ryta, visa tänderna, eeller på något annat sätt gör personen påmind om din härkomst. Kay?
Jo okay... Men min närvaro kommer vara 1, tänkte jag. Jag kanske tar 2 då eventuellt.
Haha, vi har världens mest okarismatiska crew här x3
Det har inget med utseende o göra. Jag är en söt halv-orch. Jag har bara inget uppförande tänkte jag. :gremsmile:

Men vore tuffare om jag fick nån mer intressant förmåga faktiskt. För den där tar ju bort en av de värdefulla förmågorna jag kikat ut. Så jag tar hellre en sån och skiter i skrämsel-grejen (såvida jag inte får den förmågan utöver de 5 som människor får välja).

Recca

Femme Fatale
Laowai said:

Intelligens: 2 (Han har ändå varit befäl)

Närvaro: 2 (Som sagt, han har ändå varit befäl.
Va? Men hur kan du lägga ut totalt 12 poäng på stats? o_O

I reglerna står det 10 poäng... Har vi 12 poäng?

Laowai

Hero
Recca said:
Laowai said:

+2 fysik för att jag är orch yo :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
Recca said:
Laowai said:

+2 fysik för att jag är orch yo :gremsmile:
Men herregud. Orch +2 styrka. Halvorch +1 på skrämmas. Vart är balansen??? Helgerån! Katastrof!

God45

#PrayersForBahakan
Recca: Vid närmare eftertanke är jag nog helst inte fosterfader ändå. Det tar bort för mycket från rasicm och klarat sig själv vinklarna. Men jag kan ha träffat dig i din barndom till och från vart 5 år eller så :gremsmile:

Recca

Femme Fatale
Laowai said:
Du fick ju också +1 i fysik.

Bassejr said:
Som Halvork får du +1i fysik, istället för människornas extrapoäng, men kan välja men kan välja Magi som färdighet.
Får människor extrapoäng? Nu fattar jag ingenting...

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Recca: Vid närmare eftertanke är jag nog helst inte fosterfader ändå. Det tar bort för mycket från rasicm och klarat sig själv vinklarna. Men jag kan ha träffat dig i din barndom till och från vart 5 år eller så :gremsmile:
Rasismen ska vi ju ha kvar, jag håller med. Men då känns det mesigt med "till och från" grejen oxo.

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
God45 said:
Rasismen ska vi ju ha kvar, jag håller med. Men då känns det mesigt med "till och från" grejen oxo.
Då skippar vi det helt. Jag lyckades inte rädda din mor och därför känner jag mig skyldig och jobbar för dig när du sätter ihop en grupp för att göra vad det nu är vi ska göra :gremsmile: Så av heders anledningar sätter jag det före mitt ork hat och kan jobba med Laowais ork till att börja med och innan vi lär känna varandra och kan dra igång hella odd couples grejen.

Bassejr

Hero
Recca said:
Laowai said:
Du fick ju också +1 i fysik.

Bassejr said:
Som Halvork får du +1i fysik, istället för människornas extrapoäng, men kan välja men kan välja Magi som färdighet.
Får människor extrapoäng? Nu fattar jag ingenting...
Förlåt att jag gjorde det hela så krångligt. Du får +1 i fysik PLUS människornas extra poäng.

EDIT: Eller är det logiskt?Vänta lite....

Du kan få +1 i fysik, och lägga till en nivå på en Förmågor (välja förmågan "Igen") av dina fem Förmågor.

EDIT2: Då får Werner (God45) +1 i närvaro för sitt alviska påbrå.

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
EDIT2: Då får Werner (God45) +1 i närvaro för sitt alviska påbrå.
Perfekt :gremsmile: Då använder jag det till att få min närvaro till två och så flyttar jag min vanliga poäng därifrån till fysik. Legendarisk fysik, here I am! :gremlaugh:

Bassejr

Hero
Laowai said:
Wait, får jag också fem egenskaper då, eller får jag något annat? Eller är +2 i fys nog?
Alla har fem tillvalda förmågor när dom börjar, det var dom jag syftade på, men jag blandade ihop terminologin >.<

Så ja, du har fem förmågor :gremlaugh:

men två i fysik får vara nog än så länge. man utvecklas ju under spelets gång, blir du bättre än du är nu har du ju inga mål att sätta :gremtongue:

Hur gammal är din ork? Vi kan säga att naturligt kan orker bli hur gamla som helst, men det är ingen som vet, för nästan alla, kvinnor och män, dör i strid vid genomsnittlig ållder 40.

Laowai

Hero
Låt honom vara närmare 40 då. Bara för att visa att han är så bra på att överleva.

Skulle vilja ha en förmåga i stil med "Tjock hud. Din ärrade och tjocka hud har efter år av krigande blivit så härdad att den ger dig +1 i rustningsvärde" eller nåt. Det eller så tar jag "Slår hårt" och gör mer skada bara. Fast det verkar ju lame =)

Edit: Eller typ, närmare 50. Med grå strimmor i hår och skägg, och en hellboyig samurajknut i nacken. Och tro fan att gubbjäveln inte är död än!

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
Laowai said:
Wait, får jag också fem egenskaper då, eller får jag något annat? Eller är +2 i fys nog?
Alla har fem tillvalda förmågor när dom börjar, det var dom jag syftade på, men jag blandade ihop terminologin >.<

men två i fysik får vara nog än så länge. man utvecklas ju under spelets gång, blir du bättre än du är nu har du ju inga mål att sätta :gremtongue:

Hur gammal är din ork? Vi kan säga att naturligt kan orker bli hur gamla som helst, men det är ingen som vet, för nästan alla, kvinnor och män, dör i strid vid genomsnittlig ållder 40.
Du har misslyckats som ork om du inte dör i strid innan 55. Alla tycker du är en skam då :gremwink:

Laowai

Hero
God45 said:
Bassejr said:
Laowai said:

Du har misslyckats som ork om du inte dör i strid innan 55. Alla tycker du är en skam då :gremwink:
Thagrim skär halsen av de som mobbar honom för att han är feg :gremwink:

Slå ihjäl mig då om ni tycker att jag är för gammal era blötörade jävla missfall till halvalvsorchvalpar!

Cissi

Up to no good.
Bara för att förtydliga. Jag är fortfarande game men orkar inte ta tag i det här just nu. Ska sätta mig med Mårten senare i veckan och kolla in reglerna och göra karaktär. Jag hör av mig!

Bassejr

Hero
Loawai: Du kan få 1... nej 2.... Nej 3.... Äh, du får 2 extra tillfälliga kroppspoäng, eftersom du är så van i strid, att undvika attacker, blockera, osv.

Cissi: Låter underbart, Jag ser fram emot att höra ifrån er. :gremlaugh:

Laowai

Hero
Bassejr said:
Loawai: Du kan få 1... nej 2.... Nej 3.... Äh, du får 2 extra tillfälliga kroppspoäng, eftersom du är så van i strid, att undvika attacker, blockera, osv.

Cissi: Låter underbart, Jag ser fram emot att höra ifrån er. :gremlaugh:
Cool =D tack ^^