Tack för feedback! Uppskattas alltid.
Jag hade väldigt kul igår, att spela och framförallt spelleda nya människor är alltid en aning nervöst men det funkade bra tycker jag.
Jag hade missat en regel i boken, vilket förstörde en del. Så som jag trodde så gav vapnen bara plus på skada och inte på tärningar, därför hade jag gjort flera fiender alldeles för lätta samt gett dem för lite KP.
Detta gjorde som du till exempel sa att vättegrotta blev lite av en snoozefest, detta förstärks nog också av att använda båge, då man egentligen bara rullar tärningar utan någon större risk.
Det enda roliga i grottan var ju Felix ständiga misslyckande på att smyga
.
Tråkigt att Sir Phenton dog, överlag var det igår ganska stridsfokuserat vilket gjorde att det blev något svårt att spela Sir Phenton kanske?
Lättsamheten tyckte jag låg på rätt nivå, ett par gånger kanske det blev skämt som var mer spelare och mindre rollperson, men överlag gillar iaf jag när det är ganska lättsamt, men bra att vi diskuterar det.
Jag är ett fan av slumptabeller
kanske mest för att sessionen inte blir så planerad utan egentligen vad som helst kan ske, jag försökte bygga tabellen så det skulle vara ganska balanserat mellan:
Saker ni kan välja att agera med (typ frukplockarna, där jag var nästan säker på att Felix skulle försöka sno den värdefulla frukten
)
Rena strider
Och positiva saker.
Men vad tycker ni andra om slumptabell? Blir det bättre om jag själv rullar på den, eller ska jag stryka den och i stället bestämma vad som sker rakt av?
Reglerna tyckte jag funkade, jag hade lite svårt i början med det faktum att båda rullar samtidigt, jag kan tycka det är lite svårt att hålla reda på när en runda börjar och slutar.
Sen som jag sa så byggde jag fienderna lite för klena, jag kommer beefa upp dem till nästa gång.
Överlag tror jag systemet lämpar sig bättre till att slåss mot färre fast starkare fiender, istället för många och klena.
Sen ska jag hitta sätt att hindra att bågskyttarna är totalt överlägsna, kanske bara så enkelt som att låta andra sidan också ha lite bågskyttar
Angående speltillfälle så röstar jag för måndagen eller tisdagen, den lördagen är jag upptagen.