Nekromanti fantasy spel med lång historia

neowyn

Swordsman
Jag undrar om det är någon som vet ett fantasy spel som har en lång historia. Jag sitter och klurar på ett spel där utveklingen går framåt som i vår egen värld och där orcherna slutar slåss med svärd och går över till automat vapen i stället.
Men så kom jag på att det kanske redan finns?

Min tanke är ett spel där man kan spela i flera tidsåldrar där tekniken motsvarar vår egen i den åldern men med fantasy komponenter

Gordeg

Hero
Det enda exemplet jag vet är egentligen två olika spel, Earthdawn och Shadowrun. Båda spelen producerades från början av FASA och de utspelar sig i samma värld fast i olika tidsåldrar. Earthdawn är ren fantasy i en tänkt förhistorisk forntid, Shadowrun är cyberpunk/fantasy på 2050-, 2060- eller 2070-talet beroende på vilket utgåva det är. Det har alltid funnits små referenser och ledtrådar som knyter ihop de båda spelen.
Nu finns inte FASA längre och de båda spelen produceras av olika företag, men känslan av att det är samma värld vid olika tidpunkter finns kvar.

Ditt spelkoncept verkar vara en cool idé, jag tycker att du ska köra på den!

Gordeg

neowyn

Swordsman
kul att det finns lite redan!
Jag skall kolla krilles grejer och se om jag får några uppslag att jobba vidare på för egen del

neowyn

Swordsman
Re: Gondica har 2000 år lång historia....

mmm du skriver verkligen bra!
Stödjer reglerna spel i hela historien?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Ja...

... man kan spela i vilken epok som helst. (Svärdseran är faktiskt tänkt för folk som gillar vikingatida äventyr.)