Nekromanti Fantasy! Stora korrtråden!

Tomatalven

Hero
Tomatalven said:
Någon kanske redsn har skrivit det här, men jag tycker det stör att på alla/många vapenförmågor, t.ex alvernas prickskytt, står det att det ger fler tärningar till ATTACKSLAGET. Man vet inte om det ska läggas till attackslaget eller stridstärningarna( det senare verkar vara fallet i exempel i boken och på forumet). Det blev visst en regelfråga också. Tacksam för hjälp!
Obs! Det blir ännu mer ludfigt av att det står "du får en extra tärning när du använder(vapnet)" på vissa förmågor och "Du får en extra Attacktärning när du använder (vapnet)" på andra och " du får en extra tärning på ditt Attackslag när du använder..." på andra. För i alla fsll gäller detväl att de läggs på stridstärningar, eller?

Tengil

Veteran
s.31 "Vapentabellen" Enhandsxa ska vara Enhandsyxa.

Har påbörjat korrigeringar för Fjärran Dalar, jag kan posta dem om du vill risken är att jag låter lite pretto. Där är en del meningsbyggnadsfel etc.

Verkar som om du redigerat vissa saker i E-boken?

Återkommer

/Tengil

Arfert

Facit
Tengil said:
s.31 "Vapentabellen" Enhandsxa ska vara Enhandsyxa.

Har påbörjat korrigeringar för Fjärran Dalar, jag kan posta dem om du vill risken är att jag låter lite pretto. Där är en del meningsbyggnadsfel etc.

Verkar som om du redigerat vissa saker i E-boken?

Återkommer

/Tengil
Ja fixade några småsaker där.
Psta om du hittar allvarliga fel, orkar inte rätta grejer i onödan. :gremwink:. Viktigast är att reglerna saknar fel.