Solomon Kane och season of the witch har ju också sett , fasen vad mycket film jag sett som fallit mig ur minnet ..Season of the witch
Solomon Kane
Nej, det var nog alla. Dags att gå vidare och se bättre filmer i nån annan genre...fyll gärna på listan med mer filmer inom dessa genrer som man bör ha sett.
Jag ska skulle gärna se vilken form av nördskap de olika omnämnda filmerna stimulerar.Nån form av nörd allmänbildning kanske , att det hör till ren nörd allmänbildning att ha sett vissa fantasyfilmer och jag är intresserad av vilka av dessa filmer som det anses (av vissa ) att man som fantasynörd skall ha sett som jag i min tur har missat. Jag gillar film och jag gillar fantasy så därför undrar jag vilka fantasynörd staple filmer jag har missat.
Så som att en del anser att som fantasynörd bör man ha läst sagan om ringen så finns det vissa filmer man "bör" ha sett.
Sedan får man självklart tipsa om filmer som faller utanför bör ha sett ramen då jag gillar film och fantasy och är intresserad av att upptäcka nya filmer inom genren som jag ännu inte sett
Finns säkert scenografi nördar som går igång på scenografin ifrån olika filmerJag ska skulle gärna se vilken form av nördskap de olika omnämnda filmerna stimulerar.
- Scenografi-nördar?
- Krigsnördar? Vapennördar?
- Manus-/dramaturgi-nördar?
- Historienördar?
- Matnördar?
- Arkitektur-nördar?
För de som inte vet så producerade italien inte bara spagetti-western med clintan, utan en massa spagetti-fantasy med.Jag kan för allmänbildningens skull rekommendera gamla Maciste med Bartolomeo Pagano. 1920-talets "Arnold".
För övrigt finns det gott om underhållande Svärd & Sandal-filmer i "spaghetti-stil".
Hey , dissa inte italienska inoljade muskelbarbarer i höftskynke .Nej, det var nog alla. Dags att gå vidare och se bättre filmer i nån annan genre
Har inte heller sett conquest men den måste jag ju se nu när jag ser att den regisserats av lucio fulciConquest (Har inte sett själv, men vill se )
Marketa Lazarova/Valley of The Bees (Tjeckisk medeltid, inte fantasy).
The 7th Voyage of Sinbad.
The Golden Voyage of Sinbad.
Exakt! Försöker att se allt jag kommer över när det kommer till Fulci.Har inte heller sett conquest men den måste jag ju se nu när jag ser att den regisserats av lucio fulci
Här var en till film som jag insåg att jag sett ihop med min Beatles älskande far när jag var yngre.Eftersom du har med "10,000 BC", kanske även "Caveman" kvalar in? En riktig gammal favorit.
Ja, frågan är om inte Ringo var en bättre skådis än trummis.Här var en till film som jag insåg att jag sett ihop med min Beatles älskande far när jag var yngre.