Ett alternativt skadesystem från boken som jag gillar är segermarginal (så många fler framgångar attackslaget fick jämfört med försvarsslaget) plus vapenmodifikation = skadaanth said:Kan vi inte konstruera ett skadesystem som arbetar med färger?Dante said:Inte när man slår för att lyckas, men när man slår för att skada.krank said:Nu har jag inte läst Fantasy! på ett tag, men behövs siffrorna?
Grön = oskadad.
Röd = död.
Jorå.solvebring said:På tärningsfronten intet nytt?
I stort sett som det jag visat. 16 mm-tärningar med lätt rundade hörn. En något ljusare röd för att öka kontrasten svart–röd för den som råkar vara rödblind.Arfert said:spännande.. hur blir designen? Spikat den än?
Skön retrofantasykänsla, verkligen! Påminner mig om Rodney Matthews illustrationer, han brukade ju rita diverse spejsade typsnitt också till loggor och sådant.Arfert said:För rätt känsla rekommenderar jag siffror från Macbeth eller Hobo (en ny favorit)
För inte som sett det senare:
...Morris Fuller Benton är en GUD.
Det här tycker jag att ni definitivt ska titta närmare på!TomasFriaLigan said:Eftersom de här tärningarna skulle funka briljant även till Svavelvinter slår jag gärna till på 3-4 set.
Kanske till och med skulle överväga att producera lite fler och sälja, som ett join venture mellan Fria Ligan och Saga Games? Kanske går att få ner priset då? Bara en tanke.