Nekromanti Fantasy!-tärningar

Dimfrost

Special Circumstances
Jag är frestad att köpa en bunt trots att jag inte spelar Fantasy!. De ser så trevlgia ut, och de går säkert att använda till något annat. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Vad tror man på för storlek?

Jag röstar på minst 14mm. 16mm är standard?
... Har aldrig gillar de där fnuttiga 12mm.

Edit: Iof bör kanske inte just jag buffa om detta, eftersom det inte är säkert att jag är med. Men iaf.

Tomatalven

Hero
anth said:
Dante said:
krank said:
Nu har jag inte läst Fantasy! på ett tag, men behövs siffrorna?
Inte när man slår för att lyckas, men när man slår för att skada.
Kan vi inte konstruera ett skadesystem som arbetar med färger?
Grön = oskadad.
Röd = död.
Ett alternativt skadesystem från boken som jag gillar är segermarginal (så många fler framgångar attackslaget fick jämfört med försvarsslaget) plus vapenmodifikation = skada

Möller

Hubert Hortlax
Hm. Syns vita siffror? Kanske är bildens vita bakgrund som luras.

Känns konstigt med gult också. Det ju inte så positivt. Grönt går ju bort av färgseendes-skäl, men blått kanske? Då kan man följa rule of tincture också.

Men, vem är jag att snacka? Jag är inte en potentiell kund ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
solvebring said:
På tärningsfronten intet nytt?
Jorå.

Jag väntar på svar från Q-Workshop, Custom Dice, Koplow Games, Dice & Games Ltd. och Chessex.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Arfert said:
spännande.. hur blir designen? Spikat den än?
I stort sett som det jag visat. 16 mm-tärningar med lätt rundade hörn. En något ljusare röd för att öka kontrasten svart–röd för den som råkar vara rödblind.

Sen kanske jag Fantasy!erar designen något. Eller inte.

Den nuvarande designen må se lite … steril … ut, men den är extremt tydlig – och det känns som det viktigaste. I alla fall om man, som jag, har målsättningen att göra tärningsavläsningen så enkel och smidig som möjligt.

Jag har begärt priser på »set« om tjugo tärningar – tio svarta och tio vita. För att göra allting enklare för mig har jag helt enväldigt bestämt att man bara får beställa hela set.

Arfert

Facit
För rätt känsla rekommenderar jag siffror från Macbeth eller Hobo (en ny favorit)

För inte som sett det senare:

...Morris Fuller Benton är en GUD.

Dimfrost

Special Circumstances
Arfert said:
För rätt känsla rekommenderar jag siffror från Macbeth eller Hobo (en ny favorit)

För inte som sett det senare:

...Morris Fuller Benton är en GUD.
Skön retrofantasykänsla, verkligen! Påminner mig om Rodney Matthews illustrationer, han brukade ju rita diverse spejsade typsnitt också till loggor och sådant.

Eftersom de här tärningarna skulle funka briljant även till Svavelvinter slår jag gärna till på 3-4 set. :gremsmile:

Kanske till och med skulle överväga att producera lite fler och sälja, som ett join venture mellan Fria Ligan och Saga Games? Kanske går att få ner priset då? Bara en tanke. :gremsmile:

Clercon

Veteran
Beroende på pris och tidpunkt kan jag vara intresserad.
Mycket bra initiativ!

Klart grabben ska ha tärningar! (grabben är jag). Jag är på för ett set eller kanske två.

Dimfrost

Special Circumstances
TomasFriaLigan said:
Eftersom de här tärningarna skulle funka briljant även till Svavelvinter slår jag gärna till på 3-4 set. :gremsmile:

Kanske till och med skulle överväga att producera lite fler och sälja, som ett join venture mellan Fria Ligan och Saga Games? Kanske går att få ner priset då? Bara en tanke. :gremsmile:
Det här tycker jag att ni definitivt ska titta närmare på!