Krille
Super Moderator
Jag skulle faktiskt inte ha något emot att New Line eller HBO köpte rättigheten till att göra en långfilm eller TV-serie baserad på Västmark.
Ja, då var det en dålig tanke istället för ett dåligt genomförande! Det gör inte serien bättre.Men den var väl ändå tänkt som ett Power Rangers på medeltiden?
Som är så kort att man kan se den i ett sträck som en film (sex avsnitt a 25-30 minuter).Neverwhere är ju trots allt inte en spelfilm, det är en serie.
OK, det kan jag tänka mig, den är bitvis ganska visuell.Neverwhere är dessutom inte baserat på något han skrivit, utan är vad han skrivit. Sen skrev han boken baserad på TV-Serien...
Möjligt, men jag gillar den. Den är iofs väldigt brittisk, vilket kanske gör att en del älskare av amerikansk film ogillar den.Sen ryktas det ju om att den inte är särskilt bra...
HummVad skulle ni vilja att en fantasyfilm innehöll? Hur skulle storyn vara? Vilka element skulle finnas med? Vilken värld/setting? Är det någon skådespelare som skulle vara klockren att ha med och vilken roll skulle denne ha?
Hmm, kan bara instämma, de är så härligt elaka på något vis. Likadant med sheriffen (som f.ö är enda bra saken i den filmen) i "Azim the wonder-mohr in the land of infidels" (a.k.a. Robin Hood, prince of thieves.) En filmskurk SKALL vara ordentligt ond.Men trots denna... uhm... "åsidosatta budget" och detta "geografiska handikapp", så är det en riktigt trevlig serie, och man måste älska Mr Croup och Mr Vandemar. De är nog de mest underbara skurkar jag sett på mycket, mycket länge!