Nekromanti Fantasykarta

Dimfrost

Special Circumstances
Jag tyckte att det verkade som om det var förvrängt på något sätt i övre högra hörnet, men när jag kollar på kartan med berg är det intrycket försvunnet. Trevlig karta, för övrigt. Det är alldeles för sällan man ser kartor i fantasysammanhang som är tillräckligt fraktala.

/Dimfrost

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Man tycker sig ana

ett litet Afrika längst ner och ett Nordamerika längst till höger. Men visst är den snygg. Fyll bara ut den också. :O)

Shaggy

Swordsman
Jo, jag håller med om att det ser ut som att det skulle kunna vara en mer kompakt detalj som smetats ut p g a projektionen. Som Grönland.

Shaggy

Swordsman
Re: Man tycker sig ana

Det är helt fel. Det är en betydligt mindre detalj än så jag utgått ifrån. Det var ju bra att ingen verkar se vad i alla fall. Jag har antagligen arbetat för mycket med den och tycker att det syns tydligare än det gör.

Troberg

Sinister eater
Låt mig gissa

Det är helt fel. Det är en betydligt mindre detalj än så jag utgått ifrån.
Du har bytt plats på land och vatten?

En bit av Kanada? Finland?

Shaggy

Swordsman
Inte det heller

Nej. GTOPO30 innehåller tyvärr inte några data om havsbotten. Det hade förmodligen inte blivit särskilt lyckat heller.

Geografiskt är du också fel ute.

Rising

Vila i frid
I huvudet på Johan Rising: [OT]

OT= Off Topic (utanför ämnet, kringsnack)

"Erkänn att du ser en penis eller din morsa eller något annat tråkigt och hittar på det där bara för att verka häftig."

Jag såg hunden uppe till vänster på en gång, men sedan fick jag anstränga mig ordentligt för att hitta något i resten av bilden som jag kunde förklara i text. I själva verket ser jag ett elakt kranium som håller upp två svarta handskar framför sig, som om han ville boxas. Det var lite för svårt att få fram i text; men om jag ritar lite röda konturer så tror jag att ni kan se precis samma sak som jag ser:

Se själva

Hunden är ju solklar, å så har man ett vitt dödskalle-huvud (med små svarta ögon och näsborrar) nere till höger som håller upp två svarta armar framför sig.

/Rising

Troberg

Sinister eater
Re: I huvudet på Johan Rising: [OT]

Hunden är ju solklar, å så har man ett vitt dödskalle-huvud (med små svarta ögon och näsborrar) nere till höger som håller upp två svarta armar framför sig.
Snack, det ser väl vem som helst att det är en naken dator som blinkar förföriskt med hårddisklampan och som sexigt öppnar CDn och flämtar het luft ur fläkten när jag lägger handen på musen. :gremgrin:

Shaggy

Swordsman
Re: Inte det heller

Varför just Bali? Det är ju en av Indonesiens pytteöar.

Fast, nej, det är också fel del av världen. Nu när jag inte har suttit och stirrat på bilden i timmar har jag också svårt att se det. Om det inte vore för den stora ön i nordväst (Risings hund) skulle det vara praktiskt taget omöjligt.

(Jag funderar på att vända kartan upp-och-ner också. Det passar nog min tänkta värld bättre, och då lär det bli avsevärt mycket svårare att se.)

Morgoth

Swashbuckler
omgomgomgomgomgomgomgomgomgomg [OT]

Snack, det ser väl vem som helst att det är en naken dator som blinkar förföriskt med hårddisklampan och som sexigt öppnar CDn och flämtar het luft ur fläkten när jag lägger handen på musen.

Ladies and gentlemen, vi har en garderobsurklivning på gång!

Rising

Vila i frid
Re: omgomgomgomgomgomgomgomgomgomg [OT]

"vi har en garderobsurklivning på gång!"

När någon skriver om sexiga saker som händer när man "lägger handen på musen" så brukar man nog inte prata om folk inne i någon garderob...

Och att Troberg drömmer våta drömmar om hemelektronik, det visste vi ju för länge sedan. Den garderoben lämnade han waaaay back, mannen!

Eller var det jag som missade något annat garderobsurklivande?

/Riz
erkänner att han för länge sedan trodde att "kom ut ur garderoben!" betydde att man hade dålig klädstil, som om man hade klätt på sig inne i den mörka garderoben och inte kunde se hur man egentligen såg ut...

Man Mountainman

Storsvagåret
Vad menar du?

Skulle troberg vara på väg att erkänna att han egentligen är våldsamt attraherad av ramjetmotorer? :gremtongue:

Nightowl

Champion
Re: Vad menar du?

Det kan i alla fall inte vara den sorts garderob jag är van vid. Jag har i hemlighet använt min gaydar-blick på alla på forumet, och troberg är grön.

(Men har ni andra lagt märke till den intressanta förändringen på var åttonde ångström i hans DNA?)

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret
Öh, jaha?

Jag har i hemlighet använt min gaydar-blick på alla på forumet, och troberg är grön.

Jaha, kan du avslöja något om någon annan, då? :gremtongue:

Bunny

Crazy like a fool
Gissningslekar är larviga!

Men det bryr inte jag mig om, jag tror att det är en förvrängd version av bottenviken nämligen.

Troberg

Sinister eater
Re: Facit

Katten också, det borde jag sett! Jag har ju till och med varit där!

anth

Vetefan
Re: Facit

Var? I bottenviken? :gremsmile:

Och jag har till och med sett dina bilder därifrån... :gremsmile: